FABIA Kit Car

Dnes Vás seznámíme s dalším projektem, jak upravit Fabii. Tento projekt vznikl v roce 2001 a začal vznikat jako závodní automobil.

Tento projekt začal vznikat v roce 2001. Počátek úpravy byl poněkud krkolomný.Určitá skupina lidí měla záměr stavět a prodávat plnohodnotný závodní vůz pro skupinu A 1400 specifikace Kit Car. Z důvodu nezkušenosti a nekompetentnosti sešlo ještě v zárodku a z celé akce zbyla nová Fabie a idea Fabie Kit Car. V této chvíli se do projektu zapojil Slávek Pejznoch a společně s panem Poršem (odvedli 75% práce) a jeho synem Jirkou se Fabie dotáhla do fáze tak, jak ji vidíte na fotkách.

Tato Fabie Kit Car vznikla již v roce 2001 a najezdila v této úpravě 25.000 km bez jakýchkoliv problémů. Jako základ posloužila 1,4 MPi o výkonu 50KW, výbava COMFORT a pořizovací cena byla 325.000,-Kč.

Naší prioritou byla :

· funkčnost, praktičnost – vše pod heslem “méně je více“, to znamená žádné zbytečnosti, které nemají skutečný praktický význam (vztaženo k sportovní verzi) např. mračítka, prahy,maska, atd..

· vzhled – auto nemělo být extravagantní, nemělo zaujmout na první pohled, ale až při detailnějším zkoumání a zamyšlení co to vlastně všechno znamená. Rozhodně nebylo naším cílem mít za každou cenu něco jiného, lišit se co nejvíc.

Popis úprav:

 

· karoserie – rozšířena o 80mm, zcela nové nárazníky a přední blatníky, upravené zadní blatníky a zadní dveře, pokovená skla.

· podvozek – snížený o 40mm, pružiny Eibach, tlumiče prototypové Škoda, tvrdší uložení ramen a stabilizátoru,ráfky Speedline 7,5×16 et35,podložky 24mm, kola přichycena svorníky Speedline, pneu 205/50R16 Michelin Pilot SX-GT, změněna charakteristika tuhosti řízení, sportovní brzdové destičky.

· převodovka,motor – převodovka zcela přepracovaná ve spolupráci s p.Sixtou, stálý převod 4,86 bebo 4,24, jednotlivé převodové stupně také zkráceny. Motor má řídící program Mr.Cimbu, sníženou hlavu a změněné sání(čeká na vačku), zrušen odpojovač motoru při brždění.

· interier – pouze sportovní sedadla a startování tlačítkem.

Přehled nákladů na úpravu:

· plasty – 24000,-

· lakování – 18000,-

· zástěrky, plastové podběhy – 2000,-

· tlumiče a pružiny – 9000,-

· pneu + ráfky – 56000,-

· svorníky, matky, podložky – 4000,-

· motor – 14000,-

· převodovka – 14500,-

· sedačky – 4000,-

S takto upravenou Fábií je velice pěkné svezení a to především díky převodovce. Podvozek je velmi dobrý i v sérii a motor i upravený by snesl dalších pár KW navíc. Všechny vlastnosti (včetně spotřeby) zůstaly na původní úrovni, nebo se zlepšily.

Tato Fabie je na prodej, cena 250000,-Kč. V případě zájmu rád poradím i pomůžu se stejnou či podobnou úpravou.

Fotografie, kde je Fabii ve válečných barvách je z autosalonu a zajímavá jsou kola (Vaše diskuze "one") jsou to závodní Speedline Škoda Octavia Kit Car, WRC s pneu Michelin 20/65 R18, převedeno do série přibližně 225/45 R18, na těchto kolech nelze jezdit bez rozsáhlých úprav podběhů, náprav. převodovky, brzd, atd. (rozhodně nedoporučuji).

Kontakt : Slávek Pejznoch | b.pejznoch@tiscali.cz | mob. 602 122 622