Schlumpf Škoda Fabia

Dnes Vám svojí Fabii představí Honza Mika z Německa. Gross-Gerau, 20km severně od Frankfurtu.1174152042Auto pochází z roku 2002 a bylo v comfortní výbavě s dodatečně namontovaným  strešním oknem. Auto bylo zakoupeno v roce 2004 v původní zelené barvě a motor 1,4 16V 74 kW měl najeto 8000 km.
 
Původně auto mělo zůstat v originalním provedení na denní ježdění do práce, ale po bouračce a rozbitém předku a zadku, začaly i první úpravy. Díky tomu dostalo auto předni a zadni náraznik Axon. Aby byl vzhled vozu kompaktní, byly použity i prahy od již zmíněné firmy. Jak se říká, boty dělají člověka, auto zase dělají kola. Zde byly použity 8x17RH Turbo s 205/40ZR17. Ke kolům neodmyslitelně patří  štelovací snížený podvozek FK-Highsport. Pohled z venčí ještě doladila maska od Miloteku s nerezovými podélnými lištami. Nesmím ani opomenout na chromové kryty zrcátek od Milotecu.1174152098

Další přestavba přišla na pořad  přes zimu 2005 na 2006. Tam jsem se zaměřil hlavně na interier. Vše začalo výměnou předních a zadních sedaček v černé barvě z Fabie Sport. Došlo take k potažení všech plastů a výplní dveří v interieru černou koženkou. Nezapomněl jsem ani na výmněnu stropu a předních sloupků, které byly použity z Fabie RS. U výplní dveří bylo použito i dřevo na zpevnění výplně a uchycení reproduktorů. Do zadních výplních byl udělán kaslík se šmoulíkem. Nesmíme ani zapomenou na chromovanou  řadičku a červeno-modré podsvícení interieru. Stále jsem 1174152138nebyl spokojen se 17” koly, které nahradily 7,5×18 Chrom Luxury Wheels s 215/35 ZR18, vzadu s 5mm podložkami. Auto z boku bylo doplněno o chromové lišty. Také byl předělán předni náraznik od Axonu. Byl do něho udělán otvor pro mezichladič turba a nerezový tičky. Přední registrační značka byla přesunuta na levou stranu nárazníku. Okna nyní stírají stěrače Bosch Aerotwin. Pro dohlazení pátých dveří byl odstraněn stěrač a znak Škoda.Pro ochránění předního nárazníku od odletujících kamínků, jsem si sám udělal koženkový potah. Nyní přicházím k největší úpravě vozu. Do Fábky byl zabudován motor ze Škody Octavia RS s výkonem po načipování 150 kW. O přenos výkonu mezi motorem a převodovkou se stará sportovni spojka Fichtel&Sachs. Dostatek vzduchu dodává filtr K&N a vyleštěné sání. Ani kabeláž nezůstala původní, ale byla použita z Octavie.
Na vše dohlíží šmoulik na krytu motoru. Chladič pochází z Fabie 2.0. Předni a zadní brzdy komplet z Octavia RS. Nerezový výfuk přizpůsobený k motoru 1.8T Jetex-Fortex předělaný s naftovou koncovkou. Přední osa byla použita z Fabie RS. Interier doplnily přídavné ukazatele na tlak turba, tlak a teplotu oleje. Poslední úpravou byla muzika. Radio Alpine a zeslovače Drive Crunch 4×100 a Lightning Audio 1×500 doplňují v předních a zadních dveřích reproduktory Canton QS16 a subwoofer Focal 500.

1174152402 1174152412 1174152447 1174152462 1174152473

 
Co dodat závěrem. Celá přestavba je vepsána v papírech (motor, brzdy, nárazníky, prahy, kola, snížení). Co není napsané v papírech, to je doloženo dokladem s Tüv.Maximální rychlost s 17tkama kolama 255km/h s 18tkama 240km/h Mereno GPRS s BMW. Fabie byla k vidění na  sprintu a show-shine v cz: na Tuningparty2006, Mimoň 10, Planá 2006, Panenský Týnec2006. A že úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat, dokazuje 5.místo v Show-Shine Mimoň10  Škoda-Scene (příjezd z Německa 680km). Větších úspěchů jsem dosáhl na srazech v Německu: VW-Audi  Südhessen 2006   2.misto VW ostatni; VW-Audi Schweinfurt 2006 2.misto Seat/Skoda; VW-Audi Hessen 2006 1.misto VW ostatni; All-Car Sraz Hessen 2006 1.misto Seat/Skoda. A na co se můžete těšit letos? Uvidíte, jen trochu napovím, nová přestavba…a nový lak.

1174152488  1174152499  1174152511  1174152522  1174152536

1174152553  1174152565  1174152577  1174152588