Škoda očekává nárust podílu na českém trhu

Celkový trh nových osobních a lehkých užitkových automobilů proti loňsku během prvních šesti měsíců roku 2007 vzrostl o 9,76 %. Z toho trh nových osobních automobilů o 5,92 % a lehkých užitkových automobilů o 20,28 %.

Během tohoto období Škoda Auto ztrácela tržní podíl v kategorii nových osobních automobilů zejména v důsledku generační výměny staré a nové fabie. Tato obměna ovlivnila pokles podílu zejména v druhém kvartálu letošního roku. 

Fabia 2 NewNová Fabia byla úspěšně zavedena na český trh 30. března 2007. Od zahájení prodeje se stala suverénně nejprodávanějším modelem na českém trhu. Po plném náběhu výrobních kapacit tohoto modelu očekáváme opět výrazný nárůst tržního podílu v segmentu malých osobních automobilů a na celkovém trhu. 

V segmentu středních osobních automobilů posílila Škoda Auto svou vedoucí pozici s modelem Octavia. Ten se tak stal opravdovým bestsellerem a druhým nejprodávanějším modelem českého trhu.

RoomsterVelký úspěch slaví Škoda Auto také s modelem Roomster, který za první pololetí letošního roku zcela ovládl segment MPV a stal se třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu. 

Na trhu lehkých užitkových vozů Škoda Auto svou pozici posílila.Ve srovnání s loňskem zvýšila tržní podíl na 24,35 % (tj. o 0,87 %). Nejúspěšnějšími modely tohoto tržního segmentu jsou vozy Octavia, Fabia combi a Roomster. Roomster je tak čtvrtým nejprodávanějším lehkým užitkovým automobilem v kategorii do 2 tun.