Škoda-Auto upevnila svou pozici na domácím trhu i ve světě

Za prvních pět měsíců roku 2008 dodala společnost Škoda Auto svým zákazníkům téměř stejný počet vozů jako v celém prvním pololetí roku 2007. Pro značku Škoda se tak od začátku letošního roku rozhodlo 301.521 zákazníků. Ve srovnání s minulým rokem se jedná

Navzdory obtížným podmínkám a poklesu automobilového trhu vzrostly v západní Evropě prodeje společnosti Škoda Auto o 1,5 % proti stejnému období loňského roku na 144.919 vozů.

Na téměř dvojnásobek vzrostly prodeje v Rusku. Od ledna zde bylo zákazníkům dodáno 19.236 vozů (+79,2 %). O polovinu pak rostly dodávky také na Ukrajině, kde bylo zákazníkům za prvních pět měsíců 2008 prodáno 12.949 vozů (+48,9 %).

I přes zostřující se konkurenci zvýšila Škoda Auto prodej svých vozů na domácím trhu meziročně o 2,4% na celkových 26.088 vozů.

Výrazný nárůst prodejů zaznamenala společnost Škoda Auto u modelu Škoda Fabia. Především díky velkému úspěchu nové fabie vzrostly prodeje vozů této modelové řady od ledna do května proti loňskému roku o 12,6 % na celkových 111.569 vozů.

Prodeje modelu Škoda Octavia vzrostly o 37 %. Její kumulativní prodej dosáhl počtu 121.728 vozů.

„Daří se nám plnit naše plány na dosažení sedmi set tisíc prodaných vozů za rok 2008. Očekáváme, že pozitivní trend ještě více podpoří zahájení prodeje nové generace vozu Škoda Superb,“ uvedl Fred Kappler, člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing.