Soutěž elegance historických vozidel

Naše stránky se hlavně zabývají novými typy škodovek, a proto nesmíme zapomínat ani na ty dříve narozené, bez nichž by značka Škoda ve světě nic neznamenala. Tím,že jsem dodělal litříka ( Škoda 1000 MBG DeLuxe ) vypravil jsem se na zámeček v Roztokách, kdProstředí Roztockého zámečku je jak stvořené pro setkání vozů s dřívějším datem narození. Byly zde vidět velmi zajímavé kousky, které obdivují jak staří, kteří v jejich společnosti strávili svá mladá léta, tak i nedávno narození, kteří obdivují um předků. Já se hlavně zaměřil na škodovky, kterým jsem věnoval i začátek fotogalerie. Protože jsem na sraz přijel mým litříkem, první mé pohledy patřily jeho sestřičkám, typu Škoda 1000 MBX, s nimiž má ta má společný dvoukarburátorový motor. Asi nejzajímavější je embéixo s žábrami na zadních blatnících, protože tyto průduchy žádné jiné dále již nemělo. Jeho datum narození spadá do roku 1966 a patří k prototypům MBX. Jinak pohled na tyto dvoudvéřové krasavice zaujme každého kolemjdoucího.

Dále v Roztokách byly dvě nádherné laurinky „Laurin a Klement 110“ z roku 1924 a 1925. Na nich bylo vidět, že škodovka již začátkem minulého století patřila ke světové špičce. Byl vidět i zástupce škodovek z roku 1930 (řady 420, 633 …), jehož sestřičku mám i já ve své garáži. Nyní se již dostávám k velmi elegantní Škodě Populár Roadster z roku 1935. K vidění zde byla i poválečná Škoda 1101 Tudor z roku 1946 a pak již následovaly zástupci řady Škoda Octavia a Felície.

Velkou skupinou byla řada MB, jenž se zde představila v pěti exemplářích. V roztockém zámeckém parku se sešly dokonce tři vozy Škoda 1000 MBX, z nichž jedno bylo dokonce prototypové, o kterém jsem se zmínil již na začátku článku. Čtyřdvéřové verze zde zastupovalo modré embéčko a Olinova Škoda 1000 MBG DeLuxe, jenž zaujala střecha v barvě slonové kosti a dvoukarburátorovým motorem. Také nesmím zapomenout na bílou Škodu 100 DeLuxe a na vedlejší ploše ještě stála Škoda 1202, na níž bylo vidět, že ji majitel stále běžně používá.

Závěrem ještě připomenu značku Tatra a se zajímavými kousky přijeli i historici z Německa. Ještě kolem poledního proběhla soutěž dobových kostýmů, které k těmto veteránům neodmyslitelně patří. Velmi hezký byl i odjezd čtyř embéček, jež vzbudily nebývalý zájem cestou po Praze ke svým domovům. Nyní si prohlédněte fotogalerii, kterou pro Vás nafotil dědek Olin.