Škoda Fabia je v dnešní době nejrozšířenějším autem na českých silnicích, proto se ani nedivím, že se jejich majitelé snaží trochu odlišovat. Někteří méně, někteří více. Lukáš Černý, majitel téhle krásky, patří do té druhé skupiny. A na jeho Fábce je to r

Bodykit si totiž nechal vyrobit na zakázku firmou Rusmich Tuning. Ten se skládá klasicky z dvou nárazníků a nástavců prahů. Otvory v nich jsou „zakryty“ dnes již trochu okoukaným, přesto stále hojně využívaným tahokovem. Ten se objevil i jako výplň nové, sportovněji vyhlížející, masky chladiče. K ní se tulí dvojice hlavních světlometů s Angel Eyes technologií. Sériová nesouměrná vnější zpětná zrcátka nahradily kousky od firmy FK Automotive, které jsou mnohem více aerodynamické. Záď  prokoukla jen ve spodní části, díky novému nárazníku. Sériové faceliftové lampy se skvěle hodí k červenému odstínu karoserie s názvem Corrida.

Bohužel Škodovka tak trochu, no popravdě hodně, zapomíná na řidiče, kteří by chtěli slyšet pod kapotou silnější benzínový agregát. A když už nabídne nějakou tu alternativu, v podobě specifikace 1.4 16V 100 koní, nechá si za ní nekřesťansky zaplatit. Nesmíme se pak divit, že když už se někdo rozhodne koupit novou Fábii se slušnou výbavou, na motor už finance nestačí. A to nezmiňuji dieselové rachtající kousky. Lukášovi vystačili peníze tak akorát na nové auto s tříválcem o výkonu 55 koní. Upravovat tenhle motor na vyšší výkon nemá moc smysl a tak se majitel vyřádil na estetice. Samozřejmě přibyl otevřený vzduchový filtr a laděný koncový díl, ale to je jen tuningový základ. Zbytek změn se točí kolem červeného a bílého laku, zlacených šroubů a sponek. Bílo-červené husí krky zase velmi důmyslně schovaly většinu kabeláže.

Na úpravách podvozku se ale Lukáš vyřádil pěkně. Detailní pohled do podběhů vás o tom přesvědčí. Lakované nápravy a těhlice, stejně jako podběhové plasty, které jsou připevněny zlacenými šrouby, to se na Fábce jen tak nevidí. Vše podtrhují červené brzdové komponenty. Nejdůležitější ale je stavitelný tlumičový set od specialisty HR, v podobě verze Street Line. Ta poslala Fábku řádně k zemi. Na obou nápravách se těla tlumičů seštelovala o 60 mm. Jednoduchý design kol s označením X-43 od MOMO se také povedl. Rozměr 7,5×17 dnes patří na Fábiích za průměr. Společnost jim dělají Fuldy velikosti 205/40 R17. 15 mm podložky pod koly nakonec sladily bok pneumatiky s lemem blatníku.

Interiér úžasně ožil. Spodní část palubní desky, středový tunel a části dveřních a prahových obkladů pokryl příjemný rudý flock. Na výdechy topení a jeho ovládání nastoupil červený a na střed palubky s tunelem zase bílý lak. Všechny tyto úpravy byly provedeny z jediného důvodu, aby vypadaly stejně, jako nové přečalounění sedadel do alcantary. Lukáš samozřejmě nezapomněl ani na základní tuningový set, v podobě volantu Victor, nerezových pedálů z modelu RS, řadicí páky ve tvaru pístu a leštěné ruční brzdy.

Kdo dnes potřebuje v tuningovém autě kufr? Nikdo, a proto je bezezbytku vyplněn bednou s dvojicí 12-ti palcových wooferů od firmy Lighting. Tyhle stříbrné poklice jsou dopovány signálem ze silného jednokanálového digitálního zesilovače Lighting. Druhý čtyřkanálový zesík Lighting se stará o přední 16,5 cm komponenty a ovály doplněné výškami. Vše hlídají dva kapacitory o výkonu 1,5 a 0,5 faradu. Celou tuhle parádu Lukáš ovládá z DVD recieveru s výsuvným 7“ monitorem firmy Clarion.