Dvacet palců v chromu

Kubiho Octavia druhé generace se stala dokonce předlohou pro rozvíjející se odvětví tuningu, tzv. Minituning. Jedná se o úpravy sériových modelů automobilů. Tak proč si tuhle předlohu nepředstavit v její reálné podobě.

Je jedním z prvních, kdo se vrhl do úprav právě dvojkové Octavie. Důvod je přeci jen nasnadě. Takhle nové auto není tolik dostupné tunerům a když už jí někdo má, nechce do ní hned dělat rozbruskou díry, že?  Ale proč by musel? Zajímavého tuningového vylepšení se dá dosáhnout i bez řezání plechů. Neobejdete se už ovšem bez řezání do plastů. Kubi měl všechny své plány pěkně srovnané v hlavě, kdyby ne, auto by rozhodně nevypadalo takhle dobře. I v tuningu totiž platí a možná ještě více než kde jinde, dvakrát měř a jednou řež.

Při prvním pohledu se zná tato Octávka nějak hladší a celistvější. To má na svědomí hned několik detailů. Jednak jsou to zahlazené nárazníky, pocházející z modelu RS. Přední postrádá mlhová světla a tím pádem i otvor pro ně a zvýrazněný prostor pro původní umístění RZ. Ta je efektně přesunuta na bok, po vzoru modelů automobilky Alfa Romeo. Zadní bratříček pravděpodobně dostal injekci botou v místech, kde bývaly podlouhlé odrazky. I když nejsem moc zastáncem mračítek světlometů, některým autům vyloženě sluší. Mým favoritem je BMW E36, ale i Octavia II není nezajímavá. Samozřejmě musíte zvolit ten správný tvar výrobku. Zajímavé je rovněž vyfrézování klik dveří do jiného tvaru. Úprava je to rozhodně velmi estetická, ale nenápadná. Pokud ale na ně přidáte pinstriping, okamžitě přitáhnete pohledy všech přihlížejících. Pinstripingu je na autě celkem dost, ale ne přespříliš. Objevil se ještě na vnitřních stěnách dveří a sloupcích a v neposlední řadě v motorovém prostoru.

V něm se ukrývá chipnutý dvoulitr v dieselu. Jeho výkon se zastavil na 185 koních, což rozhodně svádí k rychlejší jízdě. Ostatní úpravy jsou už jen estetického charakteru. Rozhodně efektní je bílé lakování všech plastů motoru, doplněné o efektní korunky.

Zpět ale k exteriéru. Vynechal jsem hned několik hodně podstatných úprav. Jednou z nich je systém odpružení. S takto složenou Octávkou by jste nevyjeli ani z garáže. Je tedy jasné, že toto extrémní snížení má na svědomí vzduchový podvozek. A rovnou ten nejlepší, od firmy GAS. Jejich výrobky jsou totiž prověřeny už mnoha uživateli. A tou druhou jsou kola. Ano nepřehlédnutelná, velká, lesklá a americká. Jejich rozměr mluví za vše. 8,5×20 palců. Jedná se o model ICE od výrobce Lexani. Do podběhů se vejdou jen díky nízkoprofilovým pneumatikám Falken 235/30 R20, které těsně doléhají k lemům blatníků.

Interiér je opět ozdoben prvky výbavy z modelu RS. Jsou to sedadla, přední i zadní, hliníkové nášlapy pedálů a úprava designu budíků. Černočerný interiér rozbíjí hojné množství pochromovaných dílů. Nejvíce se ho usadilo na středové části palubní desky a obkladech dveří. Původní volant s airbagem vyměnil Kubi za 280 mm tříramenný X-Type. Pod ním najdete páku ručního ovládání spojky a plynu. Na závěr ještě přihodím budík na kontrolu tlaku vzduchu v podvozku a modročervené podsvícení interiéru. Hifiaparatuře vévodí DVD Panasonic CQ-VD9005N, které je spojené s vyjížděcí dotykovou LCD obrazovkou. Výšky a středobasy má na starosti Focal Polykevral 165 a Evolution 162 SN. Basy zase Focal Utopia Bellirium 33WX. Šťávu tomu všemu dodává dvojice zesilovačů Panasonic CY-PA4003N a vše naopak krotí 2F kapacitor Carpower. Posledním dílkem audiosoustavy je sklopný 9“ monitor určený pro pobavení cestujících na zadních sedadlech.