Furt se něco děje

To, že stodváca nepatří do starého železa, nám představí Radek Herold na svém projektu. Pokud jste si totiž mysleli, že tunit se dá jen od Favoritu výše, pěkně se pletete. Radek na téhle škůdce maká už čtyři roky, poslední dva ale dosti výrazně. Předchoz

Ve světle dnešního pohledu to byly úpravy sice efektní, ale na Škodu 120L moc radikální, možná až trochu přehnané. A hlavně nebyly dodělané do detailu. To se ovšem s nástupem letošní sezóny radikálně změnilo. Radek se přes zimu zavřel do garáže a vylezl z ní až na jaře (z čehož měla jeho přítelkyně náramnou radost). Výsledek je ovšem velmi příznivý. Bohužel čas letí jako bláznivý a proto se už nestihl exteriér. Ten je podle Radka zatím slabinou jeho vozu a veřejně přiznává, že se mu před lety moc nepovedl. Když tedy odhlédneme od karosářských úprav, které zahrnují přední světla z VW Polo, zavařené okapničky a C-sloupky, laminátové nárazníky a prahy, včetně hladkého zadního čela s moduly od Helly, můžeme se zaměřit na nová kola a ponořit se trochu hlouběji do ostatních úprav. V dnešní době velkých kol už asi nikoho nepřekvapí 17-ti palce na Škodovce. Ty pocházejí z dílny firmy BSA motosport. Společnost jim dělají nízkoprofilové pneu Pirelli 205/40 R17.

Za černými paprsky kol začíná Radkova letošní verze. A hned je vidět, že to s dalšími úpravami myslí vážně. Jak jinak si totiž vysvětlit, že se pustil do kompletní renovace náprav s jejich lakováním, včetně celého podvozku. Zapamatujte si velmi dobře kombinaci třpytek HF-35 spolu s bezbarvým lakem. Vše, co je lakováno ať do černé, nebo bílé, má na sobě ještě navíc tuto kombinaci. Úchylnost celé úpravy spočívá ve striktním lakování všeho, co se dá. Takže nepřekvapí černě lakované tlumiče Ateso, nebo bíle lakované pružiny Speedpro. Nezapomněli jste si doufám navíc doplnit kombinaci třpytek a bezbarvého laku. Víckrát už to připomínat nebudu! Lakovnou prošli i komponenty brzd. Přední brzdiče 2Q, kotouče Ferodo, zadní bubny i podložky pro změnu rozteče. A jdeme dál. Pokud vám nevadí otlačená kolena, naskytne se vám pohled na bíle lakovaný podvozek, černě stříknutou nádrž, s přelakovanými pravými dolarovkami a pár spojovacích prvků náprav ve zlaté. Samozřejmostí jsou nové, či skvěle repasované díly. Nenajdete zde ani jeden zrezlý šroubek, či mastný flek.

Dostali jsme se až k motoru. Ten prošel i spolu s převodovkou důkladnou generálkou. Hlavní důraz zde není kladen na výrazný nárůst výkonu, spíše chce přihlížející ohromit detailní prací na jeho vzhledu. Nepřekvapí tak výrazný podíl leštěných dílů (karburátor, alternátor, sání, rozdělovač, cívka, relé, benzínové čerpadlo, vodní pumpa, termostat). Stejný podíl má i lakování, doplněné airbrushem, nebo pinstripingem. Ani tady se nezapomnělo na dolarovku, konkrétně na sání. Laděný výfuk spolu se svody omotává termopáska, která omezuje teplotu v motorovém prostoru. Ten se od kabiny filtruje odhlučněním s tepelnou hliníkovou fólií.

Interiér se od minulé verze lidí dosti radikálně. Pryč je volant svařený ze řetězu, závodní skořepiny, vícebarevná alcantara i mohutná audiozástavba. Dalo by se říci, že Radkova nová verze se vrací s sériovým kořenům. Ty ovšem dostaly zcela nové čalounění. Až oči přecházejí nad tou bílou. Tento odstín totiž dostala kožené sedadla. Celý strop, podlahu i palubní desku pokryla koženka ve stejném odstínu. K čalouníkovi putovaly i obklady dveří, volant, dokonce i páčky směrovek a stěračů. Celý interiér tak neskutečně prokoukl. Z autobronzu je vyrobena hlavice řadicí páky, stejně tak jako parkovací brzdy. Netradiční úpravou prošly i pedály. Místo klasických hliníkových nášlapů se zde objevily podrážky z „horalek“. Mezi sedadly našel místo i dolarama potištěný záchodový papír.

Na závěr jsem si nechal kufr. Tam Radek už nic neodveze. Nastěhovalo se sem totiž ozvučení vozu. Opět ale zcela originální. Místo mohutných subwooferů, zesilovačů a DVD přehrávačů zde naleznete mixážní pult na klasické LP desky. Skládá se z dvou gramofonů Stanton T50 (řeminkový náhon), mixážního pultu Behringer DX626 a sluchátek Repol. Správnou funkci zajišťuje kabeláž v nehořlavé chráničce, šestizásuvka včetně měniče napětí 12/230V(300W/600Wmax).