Essen Motor Show 2009

Blíží se konec roku a většina tunerů směřuje svoji pozornost do Essenu na Motor Show. Ta letošní se ale od předchozích tak nějak lišila. Některé haly působily tak, jako kdyby byly zaplněny z nouze a jedna hala byla dokonce uzavřená.Essen Motor Show 2009 ukázal, že i do tuningového světa zavítala krize. Určitý pokles zájmu o tuning jsme pocítili i na naší scéně a Essen to jen potvrdil. Je vidět, že i velcí výrobci šetří a někteří ani nevystavují. Tím, ale nechci říct, že na Motor Show nebylo co k vidění.

A kde teda začít, asi u námi oblíbené značky s okřídleným šípem ve znaku. Škodovka byla jedinou automobilkou, která zde představila všechny své vyráběné modely včetně Yetiho a novinky Škoda Superb combi. Z tuningových firem asi nejvíce zaujal Brabus, který i přístup k prezentaci pojal profesionálním přístupem. Po vstupu do jejich showroomu byly jediní, kteří nás oslovili a předali nám oficiální prezentaci včetně fotografií svých vozů. Dalším místem kde na první pohled byla vidět krize byl i tak zvaný „BLEŠÁK“. Kdyby nebylo prodejců modýlků aut, tak hala zela prázdnotou. I tak  část haly byla z nouze zaplněna bazarem aut a i expozice studií byla pojata dost lacině. Velkou plochu zabraly i traktory, pokud jde takto ještě nazývat monstra, ukazující svoji sílu při tahání závaží.

Ale abych jen nebrečel, na své si přišli i milovníci motorek, kterých letos bylo o poznání více. Část jedné haly dokonce zaplnily závodní okruhové kamiony v čele s naší Buggyrou. Zajímavou a poměrně velkou byla expozice Hot Rodů, které zatím na naší scéně citelně chybějí. Samostatnou kapitolou byla expozice veteránů, oldtimerů nebo youngtimerů. Ať už byly tyto vozy nabízeny k prodeji nebo měly své expozice. Asi největší a velmi nápaditě pojatou byla zelenožlutá výstavní plocha Britského Lotusu. V tuto chvíli si jistě všichni vzpomenou na černozlaté vozy od Colina Chapmana, jenž je legendou mezi konstruktéry Formule 1. A Ti starší si zde připomněli třeba Jima Clarka a jeho zelený doutník, jak se v té době formulím přezdívalo. Velmi zajímavou podívanou byla další expozice s kořeny spojenými s formulí 1. Asi všichni tuší, že budu psát o automobilce se vzpínajícím koněm ve znaku a její výstavní plocha měla název „MYTHOS FERRARI“. Byly zde vystaveny opravdové ikony této značky, jakými byly například Ferrari 250 SWB, Ferrari 512BB nebo F40.

A jak se říká to nejlepší na konec, tím byla dvojice totálně předělaných, natuněných vozů Rolls-Royce. Byla to kombinace super techniky, elegance a luxusu. Zde bylo vidět, že lze fantasticky natunit i vůz podobný tanku a nemusí to být jen japonské „sekačky“. 

Po nafocení více jak tisíce fotografií následovala cesta zpět do Prahy plná únavy, alkoholu a neskutečných hlášek, které ani nelze publikovat. Jen jednu připomenu, která ukazuje na to, že mozek po celodenním focení začne vynechávat jako blesk když mu docházejí baterie. Když Olin nahodil posádce otázku, jaká je firemní barva Ferrari? Okomentoval to nejmenovaný člen posádky „Ferrari mělo žlutou barvu, protože Lamborghini stavělo zelené traktory“. No comment, a vy si prohlédněte naši fotogalerii.