První velká akce roku 2010 nasáklá vůní spáleného závodního benzínu na území ČR je za námi. Všichni do jednoho si mohli jen přát to, aby se druhý ročník exhibičního závodu aut na ploché dráze Autoslide 2010 uskutečnil na sněhu a ne, jako to bylo minulý týSportovní zážitek ještě umocnilo rozhodnutí ředitele závodu o možnosti startovat na pneumatikách s hřeby. To vše díky dostatečné sněhové nadílce, která už přes týden trápí celou republiku. Už samotné tréninkové jízdy dávaly tušit, že se jezdci ke svým soupeřům nebudou chovat v rukavičkách. Své o tom může vyprávět Josef Pátl, který se představil s novou Škodou Fabia II a několik okamžiků po odstartování jedné z jízd doslova zakopl pravým zadním kolem o stojící VW Golf 5 Josefa Tůmy. Následovaly ukázkové hodiny a práce mechaniků v servisrní zóně při rovnání geometrie.

Po slavnostním zahájení, státní hymně a představení všech startujících mohlo vše vypuknout naplno.
Každý ze závodníků se měl představit ve třech rozjížďkách. Bohužel velmi studené počasí závodním speciálům nedělá příliš dobře a tím se mnoho jezdců potýkalo s technickými problémy. Nejednou se stalo, že do rozjížďky se místo čtyř závodníků ukázaly jen dva. Ale i tak o dramatické situace nebyla nouze. O tu největší se postaral Pavel Svoboda, který se svojí Škodou Fabia předvedl na protilehlé rovince ukázkovou kolostřešní kombinaci.

Ve finálových jízdách se představili po sečtení bodů ti nejlepší. V divizi junior buggy o první místo svedli souboj čeští jezdci Jakub Kubíček a Matyáš Zeman. Z vítěztví se radoval Jakub Kubíček. V "dospělých" bugynách svedla o 3. místo velký boj jediná ženská účastníce Autoslide 2010 Ivana Kuželová. Bojovala srdnatě, ale nakonec se z vítězství a 3. místa absolutně radoval Boris Vaculík. O 1. místo se závodilo mezi Ondřejem Musilem a Vladislavem Štětinou. Výsledek tohoto souboje dopadl lépe pro  Vladislava Štětinu, který vyhrál divizi buggy. Tu nejlepší podívanou si režisér Autoslide 2010 schoval na finálové jízdy. Obě finále byla vždy obsazená šesti závodníky.

Divizi 4×2 vyhrál s těsným náskokem Mistr Evropy v rallyecrosu Roman Častoral (Opel Astra  OPC) a navázal tak na své týden staré vítězství v Žarnovici. Na druhé pozici se umístil Petr Maršálek s oranžovou Škodou Felicia a o třetí pozici si to až za cílovou pásku rozdávali Karol Šedivý junior a Patrik Tužinský (modrý Seat Ibiza). Ze třetího místa celkově se i přes průlet bariérou radoval Patrik Tužinský.

Po nezbytné opravě mantinelu přišelo na řadu finále divize 4×4. Umělé osvětlení a obíhající mexické vlny po tribunách a ochozech dokreslovaly jedinečný sportovní zážitek z celého dne.Na prostřední pozici v první řadě se postavil kandidát na vítěztví – Jozef Zimerman s bílo-modrou Toyotou Corola. Na záda mu již na startu svítil norský jezdec a miláček publika Gutorm Lindefjell s nově postavenou Škodou Octavia v barvách Mediasport.cz. Po startu a následné první zatáčce by asi nikdo netipoval, to bude právě norský jezdec, který se postaví na druhý nejvyšší post na stupních vítězů. Předvedl několik pěkných soubojů plech na plech, a byl za to také po právu odměněn potleskem od přihlížejících diváků. Pro třetí místo si dojel Jan Špalek s Mitsubishi Colt a na vítěztví z Žarnovice navázal Jozef Zimerman.

Všechny motoristické fanoušky jistě potěší fakt, že již v tomto týdnu (19.-23.1.2010) se uskuteční legendární, v pořadí již 78. Rallye Monte Carlo, kde se v rámci šampionátu IRC představí 3 tovární a 2 soukromé vozy Škoda Fabia II specifikace S2000 a my si můžeme jen přát, aby všechny jejich posádky bojovaly o vítěztví.