Asi většina z Vás ví, že Olin je velkým příznivcem italské značky Ferrari a každoročně při dovolené navštíví i Maranello. Tam se rodí vozy se vzpínajícím koníkem ve znaku a je tam i Galeria Ferrari.Ač se Ferrari v loňskémroce  ve formuli jedna moc nedařilo, mají tito plnokrevníci po celém světě mnoho příznivců. Tentokrát nás trochu překvapilo plné parkoviště před muzeem a u něho několik Ferrari, ale následně vše bylo jasné. Zájemci za určitý poplatek, po malém proškolení si mohli sami vyzkoušet a řídit Ferrari F430 F1. Deset minut stálo 60 eur a komu by se to zdálo málo, mohl si za 300 eur dát celou hoďku. Ale nyní se opět vraťme k muzeu.

Galeria Ferrari je rozdělena do několika částí. Asi nejvíce aut je v přízemí, které je ve znamení formulových vozů. Jsou zde k vidění třeba Ferrari 166 F2 z roku 1951, nebo formule A.Prosta z roku 1990 a nechybí ani vůz K.Raikkonena z roku 2008. Celkem se v přízemí nachází patnáct vozů GP. Nechybí zde ani tankovací zařízení, které dopomohlo M.Schumacherovi k nejednomu triumfu. Velmi zajímavé jsou i formulové motory, které jsou na vlastních podstavcích a připomínají spíš umělecká díla.

Ve druhém patře se nacházejí vozy, které většinou ve své době stály na vrcholu výrobního programu Ferrari. Jen namátkou vzpomenu Testarossu, F50 nebo Enzo. Také tu stojí Dino 246 GT jako památka na tragicky zesnulého syna Enza Ferrariho. Opět toto vše doplňuje řada motorů, z nichž  čiší síla vzpínajících se koníků.

V patře se ještě nachází malý sálek, který je věnován Ferrari za velkou louží. Nádherným exponátem je Ferrari 400 Superamerica z roku 1960. Dalším vozem symbolizujícím Ameriku je závodní speciál Ferrari 512 M , který závodil třeba Sebringu. Vše je doplněno mnoha fotografiemi, jímž jako podklad slouží americká vlajka.

Nyní pomalu přecházíme do poslední výstavní haly, ale cestou ještě potkáváme vozy patřící koncernu. Všem vévodí Fiat 130 HP z roku 1907, dále tu ještě máme Alfu Romeo 8C 2900 B lungo z roku 1938. Nechybí zde ani zástupce Lancia Aurelia B24 z roku 1954 nebo značka s trojzubcem ve znaku Maserati z roku 1954.

V poslední hale se nachází taková všehochuť, které vévodí Ferrari F40. Mezi zajímavé kousky například patři Ferrari GTO Evoluzione nebo Ferrari F355 F1, které projelo celý svět včetně České republiky. To dokazuje česká vlaječka na boku s podpisy řidičů. Za povšimnutí ještě stoji žluté Ferrari 275 GTB, jenž se nachází ve středu a působí dojmem zlatého šperku.

To byla stručná procházka Galerií Ferrari, ale slovy nelze popsat to co spatříte na vlastní oči. Už jen projetí Maranellem je zážitek k nezapomenutí. Na každé křižovatce, náměstíčku či kavárně na Vás dýchá značka se vzpínajícím koněm ve znaku. Kolem fabriky se to hemží lidmi v červených montérkách a znaky Ferrari jsou na každém rohu. Ještě jednu zvláštnost má toto městečko. Přímo na jeho okraji se nachází testovací dráha Ferrari Pista di Fiorano, na které značka testuje své vozy.

Co napsat závěrem, snad jen to, že Olinova vzpomínka na léto přijde vhod i v těchto zimních dnech. Nyní si již jen prohlédněte naší fotogalerii, ve které se přenesete tisíc kilometrů od Prahy do malebného městečka Maranello a vněm se nachází Galeria Ferrari.