Okruh zve diváky k prvnímu podniku, láká i na drift

Prvním oficiálním závodním podnikem sezóny 2010 na Autodromu Most bude pokračování Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích ve dnech 14. až 16. května. Mostecká závodní dráha přivítá nejen účastníky šampionátu Divize 4 cestovních voz

Nepříznivá ekonomická situace se naštěstí příliš nepodepsala na obsazení jednotlivých tříd a protože se tento víkend započítává také do hodnocení slovenského okruhového mistrovství a body se načítají i účastníkům zónového šampionátu střední Evropy, ve sprintových závodech i ve vytrvalostní bitvě na tři hodiny bude na co koukat. „Diváky určitě potěší, že ze startovních listin nezmizely speciály z DTM značek Audi a Mercedes. Jako obvykle nechybí stroje Ferrari, Porsche, BMW, ale těšit se můžeme i na Saleen, anebo atraktivní konstrukce Ultima a K1 – Attack,“ slibuje sportovní ředitel Autodromu Most Michal Marek. Mezi jezdci lze podle něj určitě zmínit Tomáše Engeho, nadějného Jiřího Mičánka juniora, loňského slovenského šampiona Filipa Sládečku, anebo předloňského českého sprintového mistra Tomáše Kostku, který celou loňskou sezónu odjel v německém prestižním DTM. „Za kuriozitu lze považovat i start mediálně známého Michala Červína z televizní reality show. Ten si k rychlým kolům přičichl při akcích Klubu sportovních aut. Odtud už nebylo daleko k okruhové licenci a nyní pravidelně jezdí závodit,“ dodává Marek.
Zajímavým oživením a také historickou premiérou na mosteckém okruhu bude podle něj podnik Mistrovství ČR v driftu. Smyky budou k vidění v technickém traktu okruhu naproti tribunám. „Jde o protilehlou pasáž od bývalého přemostění Matadoru, odkud vede z kopce táhlá pravá, hned pak levá a zase pravá zatáčka. Drifterům se tohle místo hodně líbí a vsadím se, že jejich kousky se zase budou hodně líbit divákům,“ slibuje Michal Marek.
Německý ADMV-GTÜ Tourenwagen Cup bude přehlídkou několika desítek cestovních vozů nejrůznějších značek, většinou staršího data výroby. O napětí ovšem ani v tomto případě nebude nouze, protože co starším Ladám, Fordům, Renaultům a Seatům chybí na výkonu a rychlosti, to jejich piloti bohatě doplňují dravostí a nasazením. Ve startovních listinách ovšem figurují  také stroje Porsche, Ferrari a BMW, takže i v tomto případě půjde o zajímavou podívanou.

„Oproti předchozím letům je formát závodního víkendu poněkud pozměněný. První kvalifikace a první mistrovské sprintové závody přijdou na řadu už v pátek odpoledne, druhé měřené tréninky a druhé sprinty tříd do dvou litrů a nad dva litry se jedou v sobotu a tříhodinovka přijde na řadu v neděli odpoledne. Zbývá už jenom dodat, že všechny příznivce motorismu na letošní první závody opravdu velice srdečně zveme,“ uzavírá Michal Marek.