Škoda Favorit

Škoda Favorit je poslední škodovácké auto vyrobené v dobách totalitní minulosti. Některými nenáviděné, jinými vybrané jako výborný základ pro tuning. Tímto směrem se také vydal Karel Buzický a jeho totálně přepracované „fáčko“.

 

Pro přestavbu byl použit vůz Škoda Favorit z roku 1990, a že nezůstal kámen na kameni napovídá jeho současný vzhled. Asi začneme u karoserie, která prošla velmi náročnou přestavbou a byla celá zahlazená. Přední blatníky doznaly změny při upevnění a byly napevno  přivařeny s Asloupkem. Další změnou blatníků jsou kulaté lemy, které daly vyniknout vetším kolům. Prahy jsou vlastní výroby a jsou opět dokonale spojeny s karoserií, čímž vše tvoří jeden nerozebíratelný celek. Většinu dílů jako např. nárazníky, maska jsou návrhem a výrobou dílem majitele. Ale třeba na přední kapotě, pátých dveřích se spolupodílel jak nápadem tak i při výrobě kamarád. Jako materiál byl použit ocelový plech nebo na složitější díly laminát. Veškeré úpravy pak dokonale vynikly při nastříkání červenou barvou s perletí. Přední světla vlastní výroby osazená BI-XENONOVOU technologií. Zadní světla zhotovená z modulů HELLA Díky náročnosti úprav je pro  lajka těžké určit jaké auto Karel použil jako základ celé stavby.

Tuningové auto nedělá jen vzhled, ale i další skryté úpravy. Motor byl použit z mladší sestřičky Felicie 1,3 MPI doplněný servem a startuje se tzv bezklíčkovým startem pomocí červeného tlačítka na řadící páce. Vyleštěný blok motoru doplněný o chromové díly nasávý čerstvý vzduch přes konusový sportovní filtr, který díky průduchům v kapotě dostává dostatek studeného vzduchu. Nyní se dostáváme k podvozku, který je kompletně v červeném komaxitu. Tlumiče a pružiny byly použity od specialisty na škodovky firmy HP sporting a vše spuštěno co nejvíce k zemi. Na přední nápravu byly namontovány chlazené kotouče o průměru 288mm v kombinaci s brzdiči z VW Golf IV. Ani zadní náprava nezůstala v seriové podobě. Zde byly namontovány kotouče o průměru 226mm a brzdiče opět z koncernového vozu, ale tentokrát z VW Pasat. To vše zakrývají kola MSW 7×17 obutá do pneumatik o rozměru 17×185/35 a doplněna 20mm silnými podložkami.

Ani v interieru by jste podobu s Favoritem hledali těžko. Vše je vlastní návrh a výroba převážně z laminátu. Například v laminátové přístrojové desce vynikají třinástipalcové reproduktory a přístroje jsou použity z Felicie. Velmi hezky vypadají páčky pod volantem od firmy Victor. Změnou prošel i středový panel a zavazadlový prostor je celý využit pro ozvučnici subwooferu. Přední červeno černé sportovní sedačky Recaro doplňují celkový vzhled interiéru, který je laděn ve stejném stylu. Více Vám ještě napoví naše fotogalerie tohoto krásného Favorita, kterou pro vás nafotil Ptica na 10.srazu SKODAHOME.cz, který byl porotou vyhodnocen jako nejhezčí auto srazu.