Pražská noblesa 2010

Bývaly doby, kdy jízda motorovým vozidlem či na jízdním kole byla záležitostí gentlemanů a v těch dobách se k sobě účastníci provozu na silnicích a ulicích také gentlemansky chovali. Z této úvahy vznikl vloni společný nápad vedení Městské části Prahy 4 a

O prvním řijnovém víkendu jsme se zůčastnili se svým litříkem mílového závodu Jeremenkovou ulicí na Praze 4. Účast byla omezena na 140 veteránů (aut a motocyklů), kteří se předem zaregistrovaly. Již ráno po osmé hodině se účastníci začali sjíždět u Žlutých lázní, kde  probíhala registrace.  Ke snídani pořadatelé připravili chleba se sádlem a škvarky. Kdo má rád sladké, mohl si vzít koláček a k napití byla káva a čaj.

Na Pražskou noblesu 2010 přijela opravdu pestrá směsice veteránů. Byly zde zastoupeny značky z celého světa. Tuzemské výrobce zastupovala nejpočetněji značka Škoda, jenž tu byla zastoupena například Laurinkou z ruku 1929. Z dalších českých výrobců vzpomenu například Aero, Tatra, Praga, Jawa  nebo Lidovka, jejíž datum zrodu se mapuje před druhou světovou válkou a zůstalo pouze u jednoho prototipu. Dále zde byly zastoupeny evropské automobilky jako Bugatti, Renault, BMW, Fiat, Jaguar, Mercedas a další. Velmi hezké kousky byly zastoupeny zámořskými zanačkami, kde prim hrály Ford, Cadillac, Buick  a nebo Lincoln. Nejstarší byl Renault z roku 1923. Mototyckly nejvíce zastupovaly české značky Jawa a ČZ. K vidění ale byly i krásné kousky od firem Ariel, BSA nebo Triumph.

Po desáté hodině se již soutěžící připravovali ke startu závodu. Tím je mílová jízda pravidelnosti do vrchu obohacená o jeden prvek, který pořadatelé uplaťňovali při ¼ míli Žižkovem. Z důvodu zvýšení obtížnosti jízdy a dosahování shodných časů byl zařazen doprostřed tratě brzdící úsek, v němž museli všichni zastavit předními koly mezi vyznačenými čarami a znovu se rozjet. Tím se zároveň jízda zpomalila i pro ty, kteří se rozhodnou nerespektovat maximální povolenou rychlost 50km/h a zvýšila se tak bezpečnost akce. Po odjetí prvního kola se soutěžící opět vrátili do Žlutých lázní, kde byl připraven oběd. Každý si opět mohl vybrat z guláše nebo řízečků.

Druhé kolo bylo odstartováno v jednu hodinu a cíl byl opět na parkovišti Žlutých lázní, kde soutěžící pomocí lístečků mohli dávat hlasy nejhezčím autům a motocyklům. Po dojetí posledních soutěžících následovalo řazení a pomalý přesun na Pankrác před odchodní centrum Arkady. Zde proběhla výstava veteránů a starosta Prahy 4 vyhlásil výtěze třetího ročníku Pražská noblesy. Po předání pohárků někteří odjeli domů, ale většina se přesunula zpět do Žlutých lázní, kde v restauraci La Festa Ristorante byl připraven večerní rozlučkový raut.

Závěrem musíme pochválit Městskou část Prahy 4 a Veteran & Vintage Clubu za výborně zorganizovanou akci. Více Vám asi řeknou fotografie, ze kterých je patrné výborné počasí, dobrá nálada a překrásné vozy našich dědečků. Podle zájmu diváků, nezvítězili jen Ti vyhlášení na podiu, ale všichni co se zúčastnili.

 

Celá fotogalerie PRAŽSKÁ NOBLESA 2010