Ač se Škoda Felicia Pick Up vyráběla v Čechách, moc jich na našich tuningových srazech nenajdeme. Nyní Vám jednu představíme, ale jejím nynějším domovem a místem kde vznikly veškeré její úpravy je Německo.

Když nyní potkáte tento bílý Pick Up jenž má rok narození 1997, málo koho napadne, že byl kompletně zrezlý.  Pracoval totiž na stavbě, kde ho nikdo nešetřil. Bylo firemním autem na dopravu materiálu,  a tomu odpovídala i nízká pořizovací cena. Počáteční práce více připomínaly komletní renovaci starého auta, než stavbu moderní tuningové káry za kterou se každý otočí.

Německý styl jsme Vám na stránkách již přiblížili několikrát pomocí reportáží ze srazů na západ od našich hranic. A právě tento Pick Up je představitelem typického čistého Německého stylu. Žádná velká křídla, ale lehké zahlazení, výrazná kola a jak se říká „položení auta na zem“. Vše doplňuje dokonalý bílý lak.

V úvodu jsme již naznačili, že auto při koupi nebylo právě v nejlepší kondici. Ale po vyvaření a výměně některých dílů, začal Pick Up nabírat těch správných rysů. Zvláště když dostal přední nárazník ala Felicia Kit-Car od firmy Tiller Tuning a upravené prahy od dalšího českého výrobce tuningových doplňků Auto Styl Janko. Náročnější úpravu si zasloužila zadní vrata nákladového prostoru, která byla asi nejvíce napadená korozí. Vrata byla kompletně vyvařena, zahlazena (odstraněn znak, lišta) a vše doplnila zamračená RZ osvětlená pomocí diod. Výrazným prvkem karoserie jsou zrcátka Vitaloni Californien s upravenými adaptéry. Přední kapotu ještě doplňuje funkční nasávací otvor a kožený návlek proti odlétajícím kamínkům. Nenápadnou, na první pohled neviditelnou změnou jsou parkovačky předělané podle amerického vzoru do předních blinkrů, které přitom neztratily svoji funkčnost. Čiré boční blinkry byly použity z Gofu IV. I nákladní prostor doznal změn, zvláště jeho ložná plocha již tvoří dřevěný rošt a mezery jsou vyplněny proužky zrcadla.

Dalším prvkem Německého stylu je nízký podvozek a výrazná kola. Podvozek pochází od českého specialisty na Škodovky HP sporting, ale byl ještě dále upraven, aby jeho snížení bylo na co nejnižší možné úrovni. Přední část je oproti sérii snížená o 100 mm a zadní jen o 60 mm. Tím se nejnižší část převodovky ocitla 60 mm nad vozovkou (bez ochranné ližiny). V lakovaných podbězích se nacházejí kola Schmidth Line Rad Radinox s nerezovým leštěným límcem a pozlacenými veškerými šrouby. Rozměr předních ráfků je 8×15 s ET25 a zadní jsou 9×15 s ET 25+15 mm podložky. O kontakt s vozovkou se starají pneumatiky Dunlop Sp9000 195/45 R15 a 215/40 R15.

Motor je prozatím sériový 1,3 MPI o výkonu 68 koní, ale již také nese znaky Německého stylu jako je leštěné víko ventilů. Celý motorový prostor dostal bílou barvu, včetně krycích plechů. Rozpěrná tyč je vlastní výroby s leštěnou střední částí a otevřenou kapotu drží plynová vzpěra. O odvod výfukových plynů se stará celkově předělané výfukové potrubí. Přední díl byl upraven, střední nahrazen nerezovou rourou a koncový díl nerezový FOX.

Interiér se nese opět v typickém Německém stylu, který hlavně vídáme u Golfů prvních generací. Kombinaci bíle lakovaných dílů a bílé kůže doplňují opět bílé sedačky Recaro s bezpečnostními pasy Schroth. V bílé kapličce přístrojů si můžeme všimnout hliníkových polepů od firmy Martínek a vše začišťují nerezové kroužky. Nesmíme zapomenout ani na sportovní volant a řadičku. To vše obklopuje šroubovaný sportovní rám z Mladé Boleslavy.

Jak je i z fotografií patrné Německý styl se hodí i na český Pick Up když se dostane do šikovných rukou. Mnozí z českých tunerů si zde mohou vzít příklad, že natuněné auto nepotřebuje velká křídla, aby se za ním lidé otáčeli. Mažná  se opakujeme, ale někdy méně, znamená více.