Letošní ročník byl ve znamení sněhu a kluzké vozovky. Se všemi těmito nástrahami se nejlépe vypořádaly vozy Škoda, které obsadily první tři místa.

Pořadatelé pro soutěžící a diváky připravili celkem sedm rychlostních zkoušek, při čemž první páteční se jela na Strahovském atletickém stadionu E. Rošického . Novinkou byly dvě ranní sobotní rychlostky v okolí Karlíku a již loni osvědčená Chuchle. Nejvíce divácky navštívené byly dvě rychlostní zkoušky tradičníko strahovského okruhu. Celou soutěž opět zakončila speciálka na  Strahovském atletickém stadionu E. Rošického.

Na obsazení startovního pole si snad žádný příznivec soutěžního sportu nemůže stěžovat. Dvě největší hvězdy Valoušek a Pech MR v rally si tentorát sedly za volant vozů Fabia WRC. Na startu nechyběl ani letos nejleší vůz kategorie S2000 Škada Fabia. Těchto vozů se na startu objevilo hned několik a největší hvězdou za jejím volamtem byl P.G. Andersson. Dále startovní pole doplnila pleáda jezců na vozech skupiny N4 a nesmíme zapomenout ani na šoumena českých rally Emila Trinera, který tentokrát usedl za Octavii WRC.

Páteční speciálku na Rošického stadionu jela většina posádek spíše na jistotu, snad jen D.Landa předváděl trochu rozvláčnou jízdu. Hned první dva sobotní měřené úseky v okolí Karlíku ukázaly, kdo se bude prát o vítězství a Chuchelská rychlostní zkouška již definitivně rozhodla , že si to rozdají posádky na vozech Fabia WRC Pech s Valouškem. Na posádky čekaly dvě RZ na strahovském okruhu. Hned první vyhrál Pech a pojistil si vedení před Valouškem. To už se nahoru pořadím začal tlačit  P.G. Andersson na Fabii S2000. V poslení speciálce na Strahovském stadionu se již na pořadí nic neměnilo a posádky se spíše opět soustředily na to, aby neudělaly chybu a v pořádku dojely do cíle.

Na XVI. Pražském Rallysprintu první tři místa obsadily vozy s okřídleným šípem ve znaku. První místo vybojoval Václav Pech před Pavlem Valouškem. Oba jeli na nestárnoucích speciálech Škoda Fabia WRC. I třetí místo patřilo Fabii. Tentokrát ale její novější verzy Škoda Fabia S2000, za jejímž volantem byl  P.G. Andersson. Tím můžeme ukončit letošní soutěžní sezónu, a začít se těšit na příští rok.

 

Fotogalerie – XVI. Pražský Rallysprint