Škoda 970 – Spartak

Dnes Vám přinášíme další škodovku, jenž se může právem honosit titulem veterán. Jedná se o vůz Škoda 970 – Spartak v úžasně výborném stavu a přímo se vybízející k renovaci. Jeho nový majitel Jirka se s námi podělil, jak lze přijít k takovemu klenotu.

Nyní již už nechám povídat hrdého majitele o jeho novém přírůstku.

„Tento vůz jsem objevil při brouzdání  internetem, kdy jako milovník starých vozů ŠKODA, nikdy nevynechám možnost progooglovaat  slova týkajici se vozů Spartak a Octavia z 50- 60. let.Takto jsem objevil  velmi nenápadný inzerát na starou nepojízdnou „Octavii“ z r. 1956. Jelikož se první Octavie samozřejmě objevily až v roce 1959, bylo jasné, že se za tímto inzerátem schovává mnou dlouho vyhlížený SPARTAK. Bohužel na prodavajícího nebyl žádný jiný kontakt  než  e-mailu, na který nereagoval. Ale pomohl fígl , kdy se mi podařilo zjistit, že s tímto e-mailem již někdy  něco prodával a naštěstí zanechal  tel. kontakt. A pak už to vlastně bylo jednoduché…………..telefonát a domluva o návštěvě . Problém trochu byl dané místo ve vesnici bez popisných čisel vůbec najít, ale ta radost po shlédnutí SPARTAKA, přestože to bylo jen při skomírající baterce, byla na mé straně až moc hodně vidět. Prišlo tudíž na prodejní cenu, a ja vlastně ani moc nesmlouval. Jen jsem měl starost, aby mi pan majitel  vydržel do soboty, kdy zajistím odtah.

Vůz byl celou dobu, mimo poslednich 14 dní, „garážován“ v dřevníku, odkud byl při úklidu chalupy vytažen, aby se uvolnil prostor a samozřejmě předvším z důvodů obav z tzv. „ekologické“ likvidace automobilu, která dnes straši všechny majitele takovýchto aut.
   Jeho majitel byl Ital, který pracoval v ČR. Celou dobu byl SPARTAK  garážován a v rámci možností též bylo o něj postaráno u současného prodávajícího. Ital před 15 lety zemřel. Předtím stačil automobil darovat či prodat /to opravdu nevim/  současnému prodávajícímu.

Jde o vůz  vyrobený 12/1955, datum dokončeni 1956,  3. serie, tudíž poslední ŠKODA 970-SPARTAK v provedení STANDARD,  v počtu 1200 vyrobených kusů. Poté již byly vyráběny  ŠKODA 440. Obsah valců 1089, ještě s centrálním mazáním,  který se prodával za cenu 27.450,-Kčs.“

Závěrem chci poděkovat za první příspěvek od Vás, příznivců škodovek a doufám, že nezůstane posledním. Nyní si ještě prohlédněte naší mini fotogalerii Spartaka v současném stavu a již se těším, až nám ho Jirka představí po renovaci v plné kráse.