Loňský ročník Rally Monte Carlo se zapsal do dějin Škoda Motorsport jako největší úspěch, který vozy s okřídleným šípem na této soutěži zajely.

Rally Monte Carlo se poprvé jela v roce 1912 a my si jako prní úspěšný vůz Škoda připomeneme Popular, s nímž posádka Pohl-Hausmann v roce 1936 získala druhé místo ve třídě. Tento úspěch odstartoval výrobu modelu Škoda Popular Monte Carlo, s nímž se stejná posádka zůčastnila i o rok později a s polosamočinnou čtyřrychlostní elektromechanickou převodovkou Cotal obsadila třetí místo ve třídě do 1500ccm.

Zajímavým obdobím byla éra modelů Škoda 440, Spartak a Octavia. Na start 26.ročníku Rally Monte Carlo v roce 1956 se postavilo deset automobilů Škoda 440, z čehož tři byly továrního týmu. Nejlépe dojel Nor Hans Ingier, který ve třídě do 1300 ccm vybojoval třetí místo a celkově obsadil 67.příčku z 308 startujících, z nichž 90 postoupilo do hlavního závodu. Dalšího velkého úspěchu dosáhla tato typová řada v roce 1961. To jezdec Esko Keinanen dostal od Finského prodejce vozů Škoda vůz Octavia Touring Sport a na Rally Monte Carlo vyhrál třídu do 1300ccm a celkově obsadil šestou příčku. Podobný kousek zopakoval i v následujícím roce, kdy opět vyhrál svoji třídu před třemi vozy Alfa Romeo. Do třetice po sobě vyhrála Škoda třídu do 1300 ccm, tentokrát s norským jezdcem E.Gjolbergem, který řídil v roce 1963 vůz Octavia TS 1200.

Další zajímavou kapitolou bylo období vozů, tak zvaně vše vzadu (motor a poháněná náprava), kdy se v roce 1968 objevily bez většího úspěchu tři vozy řady Škoda 1000-1100MB. V roce 1975 se na závodních tratích poprvé objevil vůz Škoda 130RS a v roce 1977 si  odbyl svojí premieru na Rally Monte Carlo. Tovární tým AZNP vyslal do Monaca celkem tři vozy v nových barvách. Ze 198 vozů na startu dojelo do cíle pouhých 45, mezi nimiž i dva vozy Škoda 130RS. Oba dojely na 1. a 2. místě ve třídě a posádka Blahna/Hlávka v celkovém pořadí obsadila 12.místo. Za zmínku ještě stojí osmnáctá příčka celkově a 1. místo ve tříde J. Hauglanda z roku 1987 s vozem Škoda 130L.

V roce 1991 vznikl tovární soutěžní tým Škoda Motorsport. Zároveň se na soutěžích objevilo i nové škodovácké nářadí s motorem vpředu a pohonem předních kol – Favorit. V roce 1993 a 1994 obsadily s tímto vozem tovární posádky první dvě místa ve třídě A5 do 1300 ccm. Dalšího výrazného úspěchu dosáhly vozy Škoda Felicia Kit Car 1500 v letech 1996 a 1997 , kdy opět obsadily 1. a 2. místo ve třídě A6 do 1600 ccm.

Rok 1999 byl významným mezníkem, kdy se na startu Rally Monte Carlo poprvé objevil vůz Škoda Octavia WRC, ale uspěchaný start zkončil fiaskem. Nejlepším výsledkem vozu Octavia WRC, bylo čtvrté místo celkově Armina Schwarze v roce 2001. V roce 2005 se na startu v Monacu objevily již Fabie WRC a nejlepším bylo sedmé místo Jana Kopeckého v roce 2007.

Rok 2009 se stal dalším mezníkem vozů s okřídleným šípem ve znaku na Rally Monte Carlo. V tomto roce byla soutěž zařazena do IRC a na startu se objevily dva vozy Škoda Fabia S2000. Hned při své premiéře vedl vůz Škoda sedm RZ celkového pořadí a po vypadnutí  Hanninena dojel Kopecký na 4. místě. V následujícím roce byla soutěž opět zařazena do IRC a vozy Škoda Fabia S2000 dojely na 2.,3.,5. a 6. místě. 

Již pozítří se na startu zahajovací soutěže IRC při 100. Rally Monte Carlo objeví celkem 10 vozů Škoda Fabia S2000 a pustí se do bojů o vítězství v bájné Rally Monte Carlo.