Škoda Auto začala představovat novinářům modely 4X4

Škoda Auto začala pořádat testovací jízdy vozů s pohonem všech kol, během nichž bude možné vyzkoušet vyváženou kombinaci trakce, úspornosti a komfortu, kterou vozy Škoda nabízejí. K dispozici je paleta pěti zástupců ve třech modelových řadách, které jsou

Testovací jízdy probíhají v okolí španělské Barcelony ve dnech 24. ledna – 4. února na celkem čtyřech typech trasy. Ve Škoda 4×4 Experience Area si mohou novináři vyzkoušet nejen vynikající stoupavost či průchodnost vozů terénem, ale také zažít jízdu za podmínek, v nichž se vůz testuje během vývoje, včetně přítomnosti speciálních měřících přístrojů a techniků Škoda Auto. Tyto „vývojářské testy“ zahrnují zvládnutí extrémních podmínek, do kterých se běžný řidič nedostane, a naplno tak ukazují schopnosti a jízdní vlastnosti vozů Škoda s pohonem všech kol.

K testování jsou k dispozici vozy s pohonem všech kol a to jak s manuální, tak s automatickou dvojspojkovou převodovkou DSG. Pohon všech kol zajišťuje u současné generace vozů Škoda nejmodernější mezinápravová spojka Haldex čtvrté generace. Vozy Škoda s pohonem 4×4 obdržely mnoho ocenění. Například model Yeti se stal třikrát autem roku 2010 v České republice. V německém časopise Auto Bild Allrad byl vyhlášen nejlepším importovaným vozem do 25 000 eur. Současná nabídka vozů Škoda s pohonem obou náprav je tvořena modely Octavia Combi 4×4, Octavia Scout, Yeti 4×4, Superb 4×4 a Superb Combi 4×4.

Technická úroveň modelů 4×4 je v souladu s růstovou strategií značky Škoda. Cílem růstové strategie je zvyšovat nejen odbyt vozů s okřídleným šípem ve znaku, ale také tržní podíl doma i v zahraničí. Základem celosvětových aktivit naší značky je především stabilizace a další rozvoj na zavedených trzích, stejně jako expanze na perspektivních trzích Číny, Indie a Ruska.  Klíčem k dalšímu růstu je však také neustálé zlepšování stávajících modelů, hledání příležitostí v nových segmentech či využití moderních technologií. Úspěch palety vozů s pohonem 4×4 mezi zákazníky značky Škoda správnost této strategie potvrzuje.

V roce 2010 se pro pohon všech kol rozhodlo 15,5 % nových majitelů vozů Octavia Combi, u vlajkových modelů Superb a Superb Combi tvoří podíl 4×4 5,4 %, resp. 15,7 % celkového objemu. Nejvyšší podíl vozů 4×4 si v uplynulém roce připsal model Yeti. Během prvního plného produkčního roku byl pohon všech kol volbou dokonce pro 39 % řidičů prvního SUV značky Škoda. Na některých trzích, jako jsou alpské a severské země, jsou tato čísla mnohem vyšší a vozy s pohonem všech kol často dominují většině prodejů.