Dnes čekalo na naši dvojici něco málo přes 600 km trasy od Gibraltaru do Alicante, pro dvojici Mach – Bláha a jejich vůz Škoda 130 RS tedy poslední poměrně volný den.

Včera před půlnocí posádka S vozem Škoda 130 RS na 14. Rallye Monte-Carlo Historique dorazila do tangerského přístavu, kde přenocovala a teprve ráno v 9 hodin se nalodila na trajekt. Po hodinové plavbě vyrazila již po evropské půdě směr Alicante, kde musí být až v pátek po sedmé hodině ranní. „Od zítra nás již čekají vždy tak dvacetiminutové přestávky, tak jsme si dnešní den v teplém španělském podnebí chtěli užít. Zastavili jsme se tedy v Malaze na jižním pobřeží Španělska, kde je na soustředění motokrosařů kaplický Honza Froněk. Zneužili jsme také jeho hotelovou sprchu k celkové naší regeneraci,“ telefonoval z Malagy Karel Mach. „Další plán je jednoduchý, do večera chceme dorazit do Alicante, přespat v našem doprovodném obytném autě, abychom byli včas připraveni v časové kontrole před další cestou do Barcelony. Zatím si užíváme suché silnice a teploty okolo 20°C,“ dodává ještě Karel Mach. První časová kontrola posádku čeká v Alicante (1 237 km) v pátek v 7.19 hodin.

Na trajektu dnes také cestoval zbytek týmu. Rozbouřené moře ale dokonale rozházelo snad všechny věci v obytném automobilu a přidělalo tak jejím dočasným obyvatelům spoustu práce. Celou situaci vtipně okomentoval Jiří Trojan: “Na moři byly takové vlny, že se musel na lodi pozvracet snad i sám kapitán”.

Poprvé Monte Carlo na vlastní kůži, to je silný zážitek a ještě umocněný atmosférou startu na náměstí Djemaa El Fna marockého historického města Marrákeš. Náměstí je běžně zaplněno stánkaři, umělci, trhovci, mezi kterými se prodírají domácí a turisté a tentokrát v tomto hemžení i soutěžními automobily, mezi kterými nechybí ani naše Škoda 130 RS se startovním čísle 44. Sice v roce 1971, kdy v Marrákeši startoval 40. ročník slavné Rallye Monte Carlo, na startu škodovka nebyla, ale v letošním roce ano. Kolem aut ruch domácích i turistů, ze všech stran se ozývají všudepřítomné bubínky. Prostě Afrika s arabskými tóny. Startujeme. Stotřicítka vyráží na trasu a polyká první kilometry, po marocké půdě zatím pěkně v teple. Šlape na jedničku, kontolovat se musí jen olej, brzdy, pneumatiky a dolévat palivo. Míjí prvního odpadlíka, kterého zradil motor.

Marrákeš: francouzsky Marrakech, což byl v roce 1971 nápis nad startovním číslem vítězných alpinek. Čtvrté největší město v zemi s více než 800 tisíci obyvateli bětšinou Arabské a Berberské narodnosti, kulturní a hospodářské středisko v jižní části Maroka. Leží v nadmořské výšce 466 m a je významnou Marockou křižovatkou a výchozím bodem jak k moři, tak k pohoří Atlas, za kterým se již rozkládá písečná Sahara. Díky bohaté historii a mnoha památkám bylo město v roce 1985 zapsáno do seznamu kulturního dědictví UNESCO.

 

Související články :

Škoda 130 RS – po 34 letech na Rallye Monte Carlo

Škoda 130 RS startuje v Rally Monte Carlo historique

Marrákeš – Škoda 130 RS odstartovala