V loňském roce na tuningové scéně na sebe začala čím dál více upozorňovat černá Fabia, oceněná na našem fóru titulem „Škoda Fabia 2009“.

Na začátku roku 2010 provedl Mates několik změn a v dalších úpravách pokračoval i v průběhu roku, kdy byl již plnohonotným soupeřem v Tuning Cupu. Vše vyvrcholilo postupen na finále Tuning Cupu v Brně, kde na sebe poutal zaslouženou pozornost.

Nyní se „Černému cvrčkovi“, jak ho majitel nazval, podíváme podrobněji na zoubek a začneme u stylingových úprav. Přední nárazník doplňuje převlek GT a spodní lízátko ze Seatu Leon Cupra. Přední pohled doplňuje maska od Mattigu a lehce zamračená kapota, kterou v otevřené poloze podepírají plynové vzpěry od Milotecu. Hlavní světla dal Mates černé Angel Eyes Xenon HID Kit 6000K. Zadní nárazník je z Fabie RS a stejného původu je i střešní spoiler pátých dveří. Samotné páté dveře zaujmou zmenšeným prostorem pro registrační značku a vyhlazené místo po znaku. Celkový vzhled ještě doplňují lemy blatníků Fabia GT a černě zatmavená okna a zadní světla.

Další důležitou částí je podvozek, který pochází od prestižní firmy Eibach. Jedná se o výškově stavitelný podvozek Eibach Pro Street S s maximálním snížením 75mm na přední i zadní nápravě. Ani brzdy nezůstaly bez povšimnutí a kotouče putovaly i na zadní nápravu. Do bíleho komaxitu byly dány přední nápravnice, stabilizátor a zadní náprava. Vše se skrývá za leštěnými sedmnáctkami Audi Parabol s ET32 a ty jsou obuty do pneumatik Falken 195/40 R177. Kola mají ještě zapuštěné ventilky a hlavně jsou zapsána i v technickém průkazu.

Pod kapotou se skrývá jednadvojkový motor, 12 ventilů a zvýšený výkon pomocí chipu od Cimbu. K vyššímu výkonu pomohla i bavlněná vložka filtru sání od Green a laděný koncový díl výfuku Laityng. Ani zde Mates nezapomněl na stylingové úpravy. Kryt motoru byl nalakován a některé díly byly pochromovány (víčka oleje, chladící kapalina a odstřikovačů, destička s označením motoru). Další byly pro změnu potaženy Alcantarou (akustický filc pod kapotou, kryt autobaterie, akustická clona vodního kanálu). Celkový vzhled pak doplňuje leštěná rozpěrná tyč mezi předními tlumiči a zlatý znak Škoda.

Nyní se společně podíváme do interiéru, kde našly své místo sedačky z Fabie GT a černý strop z Fabie RS, který doplňují sloupky A,B,C potažené černou Alcantarou. Sportovní vzhled interiéru dodává chromová kožená řadící páka a nástupní lišty z Edition 100, pedály ze Seat Cupra, kožená ruční brzda  a volant z dvojkové Octavie RS. Mates ani nezapomněl na podsvícení přístrojové desky, které je nyní bílé. Přístrojovku doplnil MaxiDot s hliníkovým polepem a ručičkami z Pola Gti.

O zpříjemnění při dlouhých cestách se stará rádio Sony MEX-BT3600 Bluetooh spojené se zesilovačem Cruch P1400.4 pro zadní ovály 6×9  a subwoofer 300 mm oboje od firmy JBL. Přední reproduktory jsou JVC 160 mm a zadní 100 mm v původních pozicích jsou připojené přímo na rádio. O stabilitu napětí se stará 2,0 F capacitor. Na zadní plato a ozvučnici byly vyrobeny MDF a očalouněny.

Na Černém cvrčkovi byla zachována originální černá perleťová metalíza a nesmím zapomenout ani na takové detaily, jako je chromované víčko nádrže, plast pod stěrači v barvě vozu nebo anténa z VW polo MR2010. Závěrem ještě popřejeme v novém roce mnoho úspěchů na tuningové scéně.