Škoda Vision D – Ženeva 2011

Letošní ročník autosalonu v Ženěve se na vždy vryje do historie značky Škoda. Nový design automobilky s okřídleným šípem ve znaku.

Nové logo Škoda Auto

Již od loňského roku se spekulovalo, jak bude vypadat nové logo a s ním i spjatá image značky pro budoucí roky. Vše bylo oficielně široké veřejnosti představeno na letošním Ženevském autosalonu a ještě umocněno novou studií automobilu Škoda Vision D.

Škoda Vision D

Hlavním úkolem nové studie Škoda Vision D je ukázat jakým směrem se budou vozy Škoda ubírat v budoucích letech. Jde hlavně na tomto projektu představit podstatné prvky, které mají do budoucna být hlavními znaky automobilů Škoda. Proto i při představování byl kladen hlavní důraz na nové přední partie. Zvláště na tvar a zpracování nové masky, která je také novou tváří budoucích vozů Škoda. K té patří i nové světlomety, které tvoří tak zvané oči nové tváře Škoda.

Čisté linie pětidvéřového liftbacku

Samotná studie je pětidvéřový liftback, jenž na první pohled zaujme velmi čistými liniemi. V některých částech jako je střecha a sklon zadního okna vidíme příbuznost se současnou Octavií. Při podrobnější prohlídce vozu, nesmíme zapomenout ani na zadní partie, kde jsou opět zadní světla ve tvaru C. Vision D byl představen na 20palcových pětipaprskových kolech a pneumatikách 235/35 ZR20. Zaujmou i ostré linie zpětných zrcátek v kontrastu se zapuštěnými klikami dveří.

Užitná hodnota a variabilita interiéru

Nový projekt má hlavně za úkol podtrnout několik důležitých faktorů, které jsou pro značku Škoda tak typické. Mimo již zmíněné nové tváře i vysokou užitnou hodnotu při každodenním použití a výraznou variabilitu interiéru. To jsou nyní nejdůležitější hodnoty značky, které jsou zde nově interpretovány v modernější podobě.