Tahle mezinárodní tisícovka je dokladem toho, že i tuningové úpravy sjednocují národy. Osud této Š1000 začal koupí a dlouholetým provozem v sériovém stavu na Slovensku.

Zlaté české ručičky

Majitel Gezu ale chtěl vlastnit něco originálnějšího, než sériovou Škodovku. Proto se dohodl se známým úpravcem Karlem Trachtou, aby mu pomohl jeho auto vylepšit. Slovo dalo slovo a Tisícovka se na šest měsíců ocitla v pražské v tuningové dílně. Původní, někdy až bláznivé designové návrhy úprav, s kterými přijel majitel, byly vkusně korigovány a doladěny odborníky z dílny. Exteriérové úpravy jsou tak decentní, ale v interiéru se popustila uzda Gezově vášni. Auto v současnosti obráží norské tuningové srazy a prezentuje tam zlaté české ručičky.

Náporové chlazení vzduchu

Exteriérové úpravy nejsou tedy dílem laminátových spoilerů. Nárazníky jsou originální a to dokonce včetně gumových dorazů. Přeměna se ubírala především prostřednictvím detailů a technických vylepšení. Nejvýraznější je nový systém chlazení. Auto totiž získalo výkonnější náporové. Kvůli tomuto systému se musela změnit čelní maska a kapota. Zde se objevily otvory s mřížkou. Maskou prochází studený vzduch přes chladič do přední části přepaženého zavazadlového prostoru, ohřátý pak stoupá ven skrze dva otvory ve tvaru znaků automobilky Škoda. Modernu představují diodové blinkry, které nahradily původní zahlazené. Vnější zpětná zrcátka ale ctí retro tradici, dříve totiž zdobily model Talbot. Pro finální lak byl zvolen odstín 8151 z produkce automobilky Škoda.

Ráfky EMPI ze starého Brouka

Volba kol na takto stará auta je trochu oříšek. Moderní design jim většinou nesluší a tak se musí zapátrat v nějakých starších modelech. Volba padla na ráfky EMPI o velikosti 6×15 ze starého VW Brouka. Jsou obuty do moderních nízkoprofilových pneumatik Nankang o rozměru 165/45 R15. Lepším jízdním vlastnostem prospělo i snížení těžiště za pomoci zkrácených pružin. Na podvozku se zapracovalo jak po estetické stránce, tak prostřednictvím modernější techniky. Technicky si rozhodně Tisícovka pomohla díky přední nápravě z modelu Š130. Auto tak má vpředu širší rozchod i brzdové kotouče, do kterých se zakusují dvoupístkové brzdiče. Spodní část vozu, včetně většiny komponentů je lakována bílým komaxitem.

5-ti stupňová převodovka

Původní agregát na tom nebyl zrovna dobře a tak ho vystřídal mladší bráška z Favoritu. Tem má kolem sebe, díky chybějícímu chladiči, mnohem více místa. Objevila se zde jen moderní expanzní nádržka. Nárůst koní pod kapotou mají na svědomí otevřený vzduchový filtr Raid HP a nové výfukové svody s nerezovým příčným tlumičem. O snížení otáček ve vyšších rychlostech se stará 5-ti stupňová převodovka.

Styl Custom Hod Rod

V interiéru nezůstal kámen na kameni. Majitel trval na laminátové palubní desce, která dala úpravci dosti zabrat. Výsledek je ovšem perfektní a její vzhled se podobá úpravám ve stylu Custom Hod Rodům. Je prostě jednoduchá, hladká a minimalistická. Jediné, co vyčnívá je kaplička přístrojů, která je obsazena ukazatele tachometru a otáčkoměru s kontrolkami oleje, napětí a blinkrů. Najdeme zde i čelní jednotku hifiaparatury a budíky natočené k řidiči, které hlásící stav teploty vody a benzínu v nádrži. Uprostřed podpírá novou palubní desku čalouněný tunel. Ten dostal pokryl stejný potah jako výplně dveří, zadní sedadla i strop. Přední anatomická sedala spolu s bezpečnostními pásy dodala firma JOM.