Škoda Rapid eRHáčko

Bohuslav Krejčí je blázen do Škodovek. Jak jinak si vysvětlit fakt, že se sám v domácích podmínkách pustil do tak nelehkého úkolu jako je stavba závodního modelu Š130RH. A jak moc se liší stavba takového závoďáku od klasického tuningu, si povíme v násled

Základ Škoda Rapid

Jako základ přestavby posloužil velmi zachovalý kousek Škoda Rapid a už určitě tušíte, co následovalo poté. Přeci kompletní odstrojení. Jenže ne jen tak ledajaké, tentokrát se šlo úplně na krev. A výsledek? Zbyla jen kostra. Do ní pak byla vyvařena ochranná klec, které díky mnoha trubkám připomíná spíše pavučinu. Lehká ovšem rozhodně není. Za bezpečnost ovšem zaplatil stavitel 50 kg navíc, což u závodního auta není málo. Proto se jak oblehčovat všude, kde se dalo. Materiál se ubíral, kde se dalo. Z původních dveří, které váží cca 40 kg, zůstal jen rám, který se potáhl laminátovou vrstvou. Výsledná hmotnost tak padla na neuvěřitelných 9 kg. Vše je tedy z laminátu. Přední a zadní blatníky, víko motoru s integrovaným spoilerem, kapota.  Dokonce i celé střecha, kvůli které se muselo nechat udělat zcela nové kopyto. Z laminátu jsou i oba nárazníky, přední z okruhové snížené verze.

Válečné barvy červeno-modro-bílé

Protože se v současnosti jedná o unikát, všechny tyto díly pocházejí z dílny pana Krajanského, který vše vytvořil na míru. Aby bylo vůbec možné snížit váhu vozu, přistoupilo se i k výměně skleněných oken za plexi – tedy kromě předního. Výsledek snažení se zastavil na hodnotě cca 740 kg, což je skvělý výsledek. Náporové chlazení způsobilo, že v kapotě, uchycené rychloupínáky zeje obrovská díra. Tou stoupá ohřátý vzduch z chladiče. Válečné barvy nemohou být v jiné kombinaci, než národní červeno-modro-bílé.

Podvozek od firmy HP Sporting

Co dělá závodní auto závodním autem. No přeci podvozek. Můžete mít výkonu kolik chcete, ale pokud máte špatně nastavený podvozek, auto se bude v zatáčkách chovat špatně a výkon je vám v této situaci nanic. Proto se o odpružení starají produkty firmy HP Sporting. O čistou stopu na dráze se starají kola ARC Brno o rozměrech 7×13 a 7,5×13, které jsou obuty do sliků Michelin 16/53-13 FR-2.0. Brzdové rozvody jsou vedeny vnitřkem auta. Kotoučové brzdy na obou nápravách, rozdělovač brzdného účinku a hydraulická ručka, to jsou další vymoženosti tohoto kousku.

Dvojice karburátorů Weber 45

A co vlastně tenhle skvost pohání? Škodovácký agregát, jak jinak. Jedná se o převrtanou původní jednotku, které narostla na 1398 ccm a dokáže ze sebe dostat výkon v rozmezí 120-130 koní. Dosahuje jich ale až v 7500 ot. Vše je podpořeno 140 Nm sídlících hodně vysoko – mezi 5500-7500 ot. Tohle auto prostě otáčky miluje. Plnění benzínekm obstarává dvojice karburátorů Weber 45, v hlavě se otáčí opravdu ostrá vačka o hodnotách 304/304. Kompresní poměr byl navýšen na poměr 10,2:1, přibyly velké kanály, upravená tvrdá péra a nově vyvážený a odlehčený klikový mechanismus. Klasické otevřené vzduchové filtry jsou nahrazeny kovovými sítky. Celý výfukový trakt je zcela průchodný a začíná závodními svody a končí příčným koncovým dílem z nerezu.

Karbonová anatomická sedadla Sparco

V interiéru toho moc nezbylo. Naleznete zde jen ty nejdůležitější věci. Předně karbonová anatomická sedadla Sparco, osazená 5-bodovými pásy G-Force na straně řidiče, spolujezdce drží „jen“ 4-bodová Sparca. Původní palubní deska je fuč,  nahradil jí profilovaný plech s karbonovým polepem. Je osazena několika budíky (otáčkoměr, tlak oleje, teplota oleje a vody). Narazíte zde i na přepínače, digitální tachometr a startovací tlačítko. Důležitý je ještě hasicí přístroj a otočný vypínač napětí.