ŠKODA Octavia Green E Line: Elektromobilita

ŠKODA intenzivně testuje flotilu elektromobilů deseti nedávno představených vozů ŠKODA Octavia Green E Line. V současné fázi testů se jedná o poznatky z každodenního provozu. Jeden z elektromobilů testuje ŠKODA také na mezinárodním letišti Praha/Ruzyně.

Praktické testy na mezinárodním letišti Praha/Ruzyně

Poznatky z každodenního provozu budou využity zejména pro odladění elektromobilů. Další vozy poskytne Škoda Auto vybraným partnerům od konce března 2012. „V současné době naši flotilu důkladně prověřujeme, řidičům chceme předat dokonale odladěné vozy. V tom není mezi sériovými vozy a vozy z testovací flotily žádný rozdíl“, vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektromobility/elektrické trakce společnosti Škoda Auto. „Než auta za několik týdnů poskytneme našim partnerům, chceme zajistit, aby vozy Octavia Green E Line hravě zvládaly každodenní provoz. K tomu patří i pravidelné dojíždění do zaměstnání nebo jízdy po městě“, vysvětluje dále Kristl.

Octavie Green E Line

Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má společnosti Škoda Auto poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Jedná se přitom například o využití a zobrazení nových funkcí, o umístění nabíjecí zásuvky či o to, jak na sebe bude vozidlo vybavené tichým elektrickým pohonem akusticky upozorňovat.

Předání externím partnerům na konci března 2012

Zkušební provoz flotily bude probíhat ve třech fázích. První a zároveň v současné době probíhající druhá fáze slouží především pro interní zkoušky společnosti Škoda Auto. Úlohou tohoto provozu je testování online-diagnostické komunikace, stejně jako komplexní celkový doprovod zákaznického provozu. Ve třetí fázi, od konce března 2012, budou elektromobily poskytnuty externím partnerům, mezi které patří energetické společnosti, vzdělávací instituce nebo státní úřady.

Dojezdem 150 kilometrů

Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Baterie je umístěna pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Skládá se ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. Její hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund a její maximální rychlost je omezena na 135 km/h. S dojezdem 150 kilometrů přitom flotila testovacích vozu značky ŠKODA splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. ŠKODA přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.