Pětidveřová ŠKODA Citigo debutovala na ženevském autosalonu

ŠKODA ve výstavní premiéře představila pětidveřovou verzi subkompaktního vozu Citigo. Novinka byla odhalena během večera koncernu Volkswagen pořádaného v rámci ženevského autosalonu.

Slavnostní odhalení v rámci večeru koncernu Volkswagen

Nejnovější ŠKODA bude od května 2012 k dostání na evropských trzích jak ve třídveřové, tak pětidveřové verzi. Model Citigo otvírá značce ŠKODA dveře do dynamicky rostoucího segmentu subkompaktních vozů, čímž získává zásadní roli v růstové strategii firmy.

Atraktivní vzhled propůjčuje vozu silný charakter

„Modelová ofenzíva značky ŠKODA pokračuje i v roce 2012,“ prohlásil předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland u příležitosti představení vozu Citigo na ženevském autosalonu. „Citigo bude posilovat naši příznivou pozici v Evropě a získá naší značce nové zákazníky. Náš nový městský vůz je skutečně ‚Simply Clever‘: důmyslný, prostorný, svižný a vybavený nejmodernějšími technologiemi. Díky tomu je naše nabídka v rámci dynamicky se rozvíjejícího segmentu mladistvá a svěží,“ pokračoval Vahland. Doma v České republice vstoupila třídveřová varianta úspěšně na trh na konci roku 2011. Krátce poté byl pak model Citigo oceněn jako nejlepší městský vůz v anketě „Auto roku 2012“.

Skvělý začátek roku 2012

V následujících letech plánuje ŠKODA dosáhnout na mezinárodních trzích dalšího významného růstu právě díky novým modelům, mezi něž patří i Citigo. Cílem je navýšit do roku 2018 celosvětové prodeje alespoň na 1,5 milionu vozů. „Nacházíme se na stabilní cestě k růstu, což je potvrzeno opětovným zvýšením dodávek v prvních dvou měsících roku 2012,“ uvedl Vahland. V lednu a únoru 2012 stouply celosvětové prodeje značky meziročně o 11,6 % na 147 505 vozů, což podle Vahlanda představuje nejen „skvělý začátek roku“, ale také návaznost na velmi úspěšný rok 2011. V něm ŠKODA celkovými prodeji 879 200 vozů dosáhla dalšího rekordu ve své 117leté historii.

„Simply Clever“

Model Citigo patří mezi nejkompaktnější a přesto nejprostornější vozy své třídy. Obzvláště povedený je jeho propracovaný, originální a atraktivní vzhled, který vozu propůjčuje výrazný charakter. Je to první model ŠKODA s novým logem značky; zaujme též čistými proporcemi, liniemi a plochami. V souladu se sloganem „Simply Clever“ nabízí Citigo důmyslné prvky jako například držák fotografií a dokumentů, háček na tašky integrovaný do otvíracího mechanismu přihrádky spolujezdce a nebo sadu sítí do zavazadlového prostoru.

Pět hvězdiček Euro NCAP

ŠKODA Citigo dbá také na bezpečnost pasažérů. Společně s vozy VW Up! a SEAT Mii získal její promyšlený koncept bezpečnostních prvků maximální počet pěti hvězdiček v nárazovém testu Euro NCAP.

Green tec se spotřebou pouze 4,1 l/100 km

Nový tříválcový benzinový motor 1,0 MPI ve dvou výkonových variantách (44 kW/60 k a 55 kW/75 k) propůjčuje vozu jízdní agilitu při zachování hospodárnosti. Nejúspornější variantou je Green tec se spotřebou pouze 4,1 l/100 km a emisemi jen 96 g/km.

Nové Citigo v záři reflektorů

Ve výstavní premiéře uvedla česká automobilka ŠKODA svůj inovativní subkompaktní vůz Citigo. Mezinárodní představení na ženevském autosalonu se uskutečnilo společně s vystoupením legendárního DJ a producenta Tiësta. Třídveřová a pětidveřová verze modelu Citigo vjely na pódium za znělky „Meet Citigo“. Během následující tiskové konference pak byla promítána speciálně upravená verze videoklipu „What Can We Do (A Deeper Love)“ od DJ Tiësta, vyrobená exkluzivně pro Citigo.

http://www.youtube.com/watch?v=qnMOfx-cpO4