Olejové a vzduchové filtry K&N

Někdy podceňovaným, ale velmi důležitým faktorem automobilu jsou filtry. Dnes se blíže podíváme na filtry od firmy K&N.

Výměna olejového filtru K&N

Málo kdo ví, že při každé výměně oleje je nutnost měnit i olejový filtr. Na trhu je několik významných výrobců, jejichž filtry se neliší pouze cenou, ale i kvalitou. Platí také, že čím kvalitnější olej dáváme, tím více bychom měli dbát na kvalitu filtru.  Jedním z předních výrobců filtrů je firma K&N, která se zabývá filtry nejen z důvodu použití v běžném provozu, ale především v závodních vozech a motocyklech. Jedním z faktorů, co může zvýhodnit olejové filtry K&N před ostatními je právě fakt, že zkušenosti získané v závodním prostředí inženýři přenášejí i do filtrů, určených pro běžný provoz a tím zvyšují jejich kvalitu, přičemž cena zůstává srovnatelná s ostatními konkurenty.

Jak správné vyměnit olejový filtr?

Po vypuštění starého oleje z motoru přijde na řadu i výměna olejového filtru. Protože do motoru lejeme plnou syntetiku, zvolili jsme i kvalitnější filtr. Filtry od K&N se vyznačují nižší hmotností při stejné velikosti, možností použití menšího filtru pro stejný objem průtoku oleje (úspora hmotnosti) a v neposlední řadě snesou vyšší tlaky oleje. To jsou nepochybně fakta, která tyto filtry činí velmi zajímavými.

Po demontáži starého filtru otřeme dosedací plochy a místečka kde nám ukápl starý olej. Těsnící gumičku nového filtru natřeme novým olejem a našroubujeme jej na motor.  Dotažení filtru provedeme pouze rukou. Zde opravdu postupujme s citem. Malé dotažení může způsobit povolení filtru a velké dotažení zase problémy s povolením při další výměně. Po ujištění se, že je olejový filtr správně dotažen můžeme nalít nový olej do motoru.

Výměna vzduchového filtru K&N

I zde je známo, že lepší průchodnost filtru, zvyšuje výkon motoru. A proto i při výběru vzduchového filtru platí několik zásad. Někdo si myslí, že namontováním velkého kónusového filtru dostane do motoru více vzduchu a auto lépe pojede. Ne vždy je to ale pravda, ba spíše naopak. Proto je lepší zvolit buď vložku filtru K&N, kterou nahradíme stávající papírový filtr, nebo zvolit příslušný KIT odpovídající motoru a značce vozu.

Nejste-li si jisti výběrem filtru nebo byste rádi použili otevřené sání a není pro Vaše auto připraven žádný z KITů K&N, poraďte se raději s odborníky, než zakoupíte něco, co nebude mít požadovaný efekt, ba dokonce to může motoru uškodit, než pomoci.

Zde je také důležité podotknout, když už se rozhodnete investovat do sportovního filtru, investujte raději do kvality, než abyste pořídili lacinější variantu jen kvůli vzhledu. Nejednou jsme mohli být svědky  toho, že se filtr ucpal, roztrhl nebo dokonce dostal do motoru a způsobil tak jeho poškození. Je lepší zaplatit o 1.000,- více za filtr, než koupí lacinějšího filtru vynutit opravu motoru v důsledku jeho poškození.

Životnost vzduchového filtru K&N 1.600.000 km

Jednoduchá je výměna vložky K&N za stávající papírovou. I zde ale platí, správně čistit vzduchový filtr. Často se při tom dělají chyby, ale jedině dodržením čistícího postupu zaručíte filtru udávanou životnost 1.600.000 km (1 mil. Mil). Z toho vyplívá, že tento filtr by měl přežít většinu vozidel na našich silnicích. K čištění filtrů vždy používejte pouze čistící sady k nim určené!

SKODAHOME.cz doporučuje K&N

Z naší několikaleté zkušenosti s těmito filtry, jak vzduchovými, tak olejovými vám je můžeme jen doporučit. Zvláště olejový je vhodný svojí kvalitou pro prodloužené intervaly výměn oleje. Tyto filtry a řadu dalších produktů zakoupíte u autorizovaného dovozce a dealera značky K&N, firmy Auto-Moto Riegger s.r.o. –  www.riegger.cz