Druhá generace modelu Fabia RS jistě nadchne všechny milovníky adrenalinu a vyznavače sportovního stylu jízdy.

Škoda Fabia Super 2000

Sportovní tradici značky ŠKODA v současnosti úspěšně reprezentuje v Evropě i zámoří soutěžní speciál Fabia Super 2000 a pro  vyznavače sportovního stylu jízdy připravila Škoda Fabii RS i v druhé generaci.  Tentokrát ale motor 1,9 TDI nahradil benzínový 1,4 TSI s výkonem 180 koní.

Více fotografií v galerii – Škoda Fabia 2 RS

Škoda Fabia RS

Druhá generace modelu Fabia RS s dvojitě přeplňovaným čtyřválcovým motorem 1,4 TSI o výkonu 132 kW a ve spojení se 7° automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG ve Vás i díky možnosti řadit rychlosti ovládacími prvky pod multifunkčním koženým volantem navodí pocit, že sedíte v kokpitu opravdového soutěžního speciálu.

Už na první pohled nová Fabia RS nenechá Vás ani Vaše okolí na pochybách o svých sportovních ambicích. Dynamický design přední části vozu se stylizovanou mřížkou chladiče s emblémem RS je dotvářen robustním předním nárazníkem s velkým otvorem pro přívod vzduchu s mřížkou ve tvaru včelího plástu a také otvory pro LED světla pro denní svícení. Zadní části vozu dominují spoiler 5. dveří, difuzor zadního nárazníku a sportovní dvojitá koncovka výfuku.

Výlučně pro model RS byla vyvinuta 17″ litá kola Gigaro v barevných variantách stříbrná, černá, antracit a bílá. Paletu vnějších laků tvoří vedle exkluzivní metalízy modrá Race a zelená Rallye ještě další tři metalické laky, dvě uni barvy a také žlutá Sprint special. Ze tří variant pak můžete vybírat barvu střechy vozu (bílá, stříbrná, černá).

SKODAHOME.cz testuje

Již první sešlápnutí plynového pedálu naznačuje, že se pod kapotou ukrývá pěkně divoké stádo koní. Sedmistupňová automatická převodovka DSG zvládá svoji činnost bezchybně a zrychlení vás zamáčkne do velmi pohodlných sedaček.  Řízení vozu je velmi přesné a ani rychlý průjezd táhlou zatáčkou Fabii RS nerozhodí. Velmi příjemné je řazení pod volantem, které své opodstatnění najde hlavně při podřazování.

Více fotografií v galerii – Škoda Fabia 2 RS

Sedí, či nesedí Fabia RS

Z okolí se k nám doneslo, že Fabia RS trochu pokulhává s kvalitou podvozku. Tuto část testu nemůžeme zodpovědně posoudit, jelikož naše Fabia RS byla obuta do zimních pneu a venkovní teplota atakovala dvacetistupňovou hranici. Tím nejsme schopni určit zda rozvlnění Fabie RS při intenzivním brždění (z 200km/h na 50km/h) bylo díky zimním pneu, nebo je na vině podvozek.

Závěr

Fabia RS je velmi sympatické a dynamické vozidlo s příjemným interiérem. Při lehké noze na plynovém pedálu lze zkrotit i vyšší spotřebu, na kterou vyšplháte, když vyženete pavouky z výfuku. Tento sportovně laděný automobil s okřídleným šípem ve znaku je spíše určen mladším, ale již zkušeným řidičům, kteří si umí vychutnat sportovní styl jízdy.