Každé dva roky pořádá Veterán Car Club Česká Lípa soutěž pro historické motocykly a automobily. Letos startoval již 13.ročník S veterány Českolipskem.

Veterán Car Club Česká Lípa

Milovníci historických vozidel se tentokrát sešli na náměstí Míru v Novém Boru. Ač předpověď počasí nevěstila nic příjemného, nakonec po dobu soutěže nespadla z oblohy ani kapička. Dopoledne sice bylo chladnější, ale po trase kde soutěžící plnili různé úkoly je občas doprovázelo i sluníčko. Na startu se přesto sešlo i několik prvorepublikových kousků.

S veterány Českolipskem

Veterán Car Club Česká Lípa připravil přes 80 kilometrů dlouhou trat, která dokonce vedla po území sousedního Německa. Pro soutěžící byla připravena desítka úkolů, z nichž prvními byly na startu nastartovat v časovém limitu a ještě na náměstí Míru v Nové Boru přemístit za jízdy plastovou láhev plnou vody z jednoho stojanu na druhý. Zajímavým úkolem bylo podojit co nejvíce vody za jednu minutu z umělého kravského vemene. Zde musíme vyzdvihnout  Pticův výkon, před kterým smekali všichni, co sledovali jeho koncert pro dvě ruce a čtyři cecky.

Vozy Škoda na startu

K naší radosti ve startovním roštu největší počet aut zaujímala značka s okřídleným šípem ve znaku. Mezi nejzajímavější patřily černá Škoda Populár a Škoda 1201. Dále se na startu objevily i Škoda Spartak, Škoda Octavia, Škoda Felicia, Škoda 1000 MB nebo Škoda 110R. Zde nesmíme ani zapomenout na dva reprezentanty SKODAHOME.cz. Byli jimi již tradiční účastník veteránských srazů Olin a jeho Škoda 1000 MBG a PTiCA, pro něhož a jeho Škodu 120 L to byla veteránská premiéra.

Škoda 1000 MBG

Pro Olinovu tisícovku to byl letos první start, když před sezónou byla opravena přední náprava a namontovány nová kola. Embégéčko dostalo na pravé straně přední nápravy nové uložení svislého čepu a nový kulový čep řízení. Zároveň byl obut do nových pneumatik Firestone F560 (155 R14/80), které doplnily i nové disky, bílé lemy a hliníková mezikruží.

ŠKODA 120L „Karel“

Ptici většina lidí zná ve spojení se žlutou natuněnou Fabií, nebo se Superbem, kterému nikdo neřekl jinak, než „Sup ležící na břiše“. Ale Libor má ve své garáži i „užovku“, jak se lidově říká prvním stopětkám a stodvacítkám. Jeho „Karel“ byl vyroben v roce 1977 a nyní již patří mezi veterány. Největší zážitek to byl pro Tomáška (Ptica junior), který seděl na místě navigátora a sekundoval u každého úkolu, který na posádky čekal.

Praga, Tatra, Böhmerland …

Nejstarší  historická vozidla nesla značku Praga a Tatra. Velmi zajímavé veterány zastupovala i značka Volkswagen. Kromě dvou hezkých Brouků, zde příznivci mohli spatřit málo rozšířený Volkswagen Karmann Ghia Typ 34 z roku 1967. Nesmíme zapomenou ani na motocykly, kde si největší pozornost vyžádaly díky své robusnosti předválečné stroje Böhmerland.

A kdo zvítězil?

To při těchto akcích není zase tak důležité. Můžeme říci, že vítězem byl každý kdo dojel do cíle 13.ročníku S veterány Českolipskem a v klidu projel velmi dobře připravenou trať. Nyní si prohlédněte naší velkou fotogalerii a přeneste se do trochu do historie.

Fotogalerie S veterány Českolipskem 2012