Škoda Octavia Combi RS – SKODAHOME.cz testuje

Sešlápnutím plynového pedálu vozu Škoda Octavia Combi se praktické, rodinné a mimořádně prostorné rodinné auto změní ve vzrušující sportovně laděný vůz.

Škoda s písmeny „RS“

Před časem jsme Vám představili slabší a menší druhou generaci modelu Fabia RS s dvojitě přeplňovaným čtyřválcovým motorem 1,4 TSI o výkonu 132 kW a ve spojení se 7° automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Dnes se podíváme na Octavii Combi RS, která vám poskytne mnoho prostoru, ale i radost ze sportovní jízdy.

Škoda Octavia Combi RS

Sportovní charakter modelu Octavia Combi RS podtrhuje řada detailů. Robustní nárazníky s integrovanými spoilery a LED světla pro denní svícení dodávají vozu výraz dravosti. Pod kapotou netrpělivě čekají na otočení klíčku výkonné motory 2,0 TSI/147 kW a 2,0 TDI CR DPF/125 kW. Sportovní tříramenný multifunkční volant s plaketkou RS je potažen kůží a umožňuje řazení rychlostních stupňů automatické šestistupňové převodovky DSG. Xenonové světlomety s natáčením doplňují efektní a účelná diodová světla pro denní svícení a mlhovky v designu RS. Nechybí funkce Light Assistant.  Sedmnáctipalcová kola Zenith z lehké slitiny v exkluzivním RS designu jsou už na pohled výjimečná. Vynikají v nich červené brzdové třmeny.

Interiér v kůži spojuje sportovní styl s luxusem. Sportovní sedadla s emblémem RS navozují atmosféru kokpitu závodních vozů. Ke svižné jízdě patří i rytmická hudba z kvalitního autorádia Swing s CD a MP3 přehrávačem a svěží vzduch z dvouzónové automatické klimatizace Climatronic s pachovým filtrem. Dekorativní prahové lišty s nápisem RS mají i ryze praktickou funkci. Chrání prahy před mechanickým poškozením při nastupování a vystupování.

SKODAHOME.cz testuje

Rozdíl mezi menší, slabší Fábií RS a Octávií RS je patrný hned při prvním sešlápnutí plynového pedálu. Ač udávaný výkon (Fabia 132 kW, Octavia 147 kW) není u Oktávie o tolik větší, potvrzuje se pravidlo „obsah motoru ničím nenahradíš“. Vůz Škoda Octavia Combi RS s motorem 2,0 TSI/147 kW a s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG vás zamáčkne do sedačky a přinutí k plnému soustředění na jízdu. Oproti Fabii, je zde rozjezd mnohem jistější a plynulejší.

Rychlá a jistá Octavia Combi RS

U Fábie jsme si kladli otázku, sedí či nesedí Fabia RS. U Octavie Combi RS máme jasno hned od začátku. Vůz je při rozjezdu klidný a řazení je přesné, rychlé. Stejným pocitem na nás působil i při průjezdu zatáčkami, kde v ostrých rychle reagoval na plynový pedál a dlouhé projížděl velmi jistě. Velmi dobře na nás také zapůsobily brzdy, které měly příjemný nástup a i prudké brždění ve vysoké rychlosti nepůsobilo žádné problémy.

Co dodat závěrem

Škoda Octavia Combi RS rodinné a dynamické vozidlo s velkým užitným prostorem. Opět zde platí, že spotřeba je závislá hlavně na stylu jízdy. S lehkou nohou jsme se dostali na hodnoty běžné jako u ostatních Octávek, ale běda když závodíte. Tento sportovně laděný automobil s okřídleným šípem ve znaku je spíše určen rodinám, které si chtějí občas vychutnat sportovní styl jízdy.

Fotogalerie Škoda Octavia Combi RS