Veteránská rallye Sachsen Classic

Veteránské soutěže v Sasku se účastní historické vozy ze sbírek ŠKODA Auto Muzea ze třicátých, čtyřicátých a šedesátých let. Tovární jezdec značky Jan Kopecký nastoupí na start s vozem ŠKODA 1000 MB Rallye

Veteránská rallye Sachsen Classic

Hned se čtyřmi atraktivními historickými vozy se letošní veteránské rallye Sachsen Classic zúčastní česká automobilka ŠKODA. Kvarteto veteránů značky ŠKODA se skládá z jedinečných vozů ze třicátých, čtyřicátých a šedesátých let. Jako prominentní řidič vozu ŠKODA 1000 MB Rallye na start nastoupí český soutěžní jezdec značky ŠKODA Jan Kopecký.

Diváci se na Sachsen Classic 2012 mohou těšit na jedno elegantní aerodynamické kupé, dva kabriolety a jeden závodní vůz ze sbírek ŠKODA Auto Muzea. „Jsme hrdi na to, že se jedné z nejoblíbenějších veteránských soutěží zúčastníme se čtyřmi překrásnými vozy z muzejních sbírek”, říká Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Auto Muzea.

ŠKODA 1000 MB Rallye

Také Jan Kopecký se na veteránskou rallye těší: „ŠKODA je jednou z automobilek s nejdelší tradicí. Tu symbolizují i sportovní vozy a 111-letá sportovní tradice značky. Těší mne, že budu moci v Sasku startovat za volantem historického závodního vozu značky ŠKODA. Je to pro mne tentokrát mimořádná soutěž“, říká úřadující vicemistr a v současné době vedoucí jezdec Mistrovství České republiky v automobilových soutěžích. Vůz ŠKODA 1000 MB Rallye z roku 1968 je sportovní rarita z inventáře továrního muzea. Čtyřválcový motor o objemu jednoho litru, upravený pro sportovní využití, dosahuje výkonu 90 koňských sil. Maximální rychlost vozu činí 170 km/h.

ŠKODA Popular Monte Carlo

Nejstarším boleslavským vozem, který v Sasku vyjede na trať, je ŠKODA Popular Monte Carlo z roku 1936. Elegantní předválečné kupé bylo vyrobenou v pouhých 72 exemplářích. Na ‚Concours d’Elegance‘, známé veteránské soutěži krásy, se ŠKODA Popular Monte Carlo pravidelně umísťuje na předních místech. V působivém kontrastu k černě lakované aerodynamické karosérii je velké množství chromovaných dílů. Pod kapotou impozantního vozu s pohonem zadních kol pracuje čtyřválcový čtyřdobý motor o objemu 1.386 cm³ a výkonu 30 koňských sil. Vůz dosahuje maximální rychlosti 110 km/h.

ŠKODA Tudor

Z konce čtyřicátých let pochází elegantní kabriolet ŠKODA Tudor. Vůz, vyrobený v roce 1948, zaujal už na mnoha veteránských soutěžích a fanoušci historických vozů jsou z něj doslova nadšeni. Tudor pohání čtyřválec o objemu 1089 cm³ s výkonem 32 koňských sil. Maximální rychlost činí 100 km/h. Tudor byl vyráběn v letech 1946 až 1952 v počtu přes 80.000 vozů.

ŠKODA Felicia (Typ 994)

Připomínkou ‚sladkých let šedesátých’ je ŠKODA Felicia (Typ 994) z roku 1961. Pod kapotou s neobvyklým modrozeleným lakem se skrývá čtyřválec o objemu 1089 cm³, podávající výkon 50 koňských sil. ŠKODA Felicia se soutěže Sachsen Classic účastnila již v minulém roce.

Rallye historických vozů Sachsen Classic se letos koná již podesáté a patří mezi nejoblíbenější veteránské jízdy. Účastníky čeká trať, dlouhá 615 kilometrů, vedoucí atraktivní saskou krajinou. Rallye startuje 16. srpna 2012 ve Zwickau. Po okruhu kolem Zwickau, spojeném se zajížďkou k závodnímu okruhu Sachsenring, pokračuje trasa přes Lipsko až do saské metropole Drážďan. Soutěž vyvrcholí 18. srpna ve „Skleněné manufaktuře“ automobilky Volkswagen.