Na pražském výstavišti v Letňanech proběhne ve dnech 1. – 2. září 2012 zajímavá motoristická akce s názvem AZ pneu Prague Car Festival 2012 a SKODAHOME.cz zde vystaví několik svých vozů.

Prague Car Festival 2012

V rámci akce se uskuteční finále letošního ročníku české soutěže AZ pneu Tuning Cup, své upravené vozy představí také hosté ze zahraničí (Polsko, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko) a líbit se určitě budou i přítomné ameriky, veteráni nebo sportovní vozy. Zajímavostí je sekce alternativních pohonů, předváděcí jízdy, a v pozadí nezůstane ani bohatý zábavný program – módní přehlídky, tanečnice, krásné slečny ze soutěže iMiss nebo Best Painter 2012 – Mistrovství České republiky autolakýrníků a airbrusherů. Více informací o výstavě naleznete na www.praguecarfestival.cz.

SKODAHOME.cz

V rámci soutěže AZ pneu Tuning Cup se představí i několik vozů blízce spojených se SKODAHOME.cz. Některé vozy budou přímo soutěžit i o nejvyšší umístění ve svých scénách. Zároveň se SKODAHOME.cz představí i ve svém vlastním stánku, kde představí stručnou historii značky s okřídleným šípem ve znaku.

Škoda – Laurin & Klement typ 110

V letech 1925 až 1929 se vyráběl typ 110 (předchůdci byly typy 100 a 105) a patřil k jedněm z nejvíce vyráběných vozů té doby. Zároveň také byl jedním z posledních „Laurinek“ a zároveň jedna z prvních „Škodovek“. Některé modely dokonce nesly oboje označení na chladiči. Právě jeden s obojím označením vlastní pan Hamáček, který byl vyroben roku 1927 a většina návštěvníků ho zná z veteránských setkání nebo ze srazů SKODAHOME.cz.

Škoda SPARTAK a OCTAVIA

První prototyp nového vozu byl dokončen na konci roku 1953. Na jaře 1954 pak bylo postaveno dalších 25 prototypů a veřejnosti se první Spartak představil 1.května téhož roku při prvomájové manifestaci v Mladé Boleslavi. První exemplář s celokovovou karoserií měl výstavní premiéru v lednu 1955 na autosalonu v Bruselu pod názvem Orlík. V letech 1955 až 1959 bylo vyrobeno 75.417 vozů Spartak s dvoudvéřovou uzavřenou karoserií. Ve stánku bude představen Škoda Spartak z roku 1957 a jeho nástupce Škoda Octavia z roku 1962.

Škoda 1000 MBX a MBG

Embéček bylo v letech 1964-1969 vyrobeno 349 348 kusů. V roce 1966 přišla fabrika s vylepšeným typem Škoda 1000 MB de Luxe, kterých do roku 1969 vyrobila 65 502 auta. Ve stejném roce přišly do výroby i typy Škoda 1000 MBG de Luxe a MBX de Luxe. Tyto dvě verze byly tak zvaně sportovní, s dvoukarburátorovým výkonnějším motorem. Čtyřdvéřové verze MBG bylo vyrobeno 3 287 kusů a vzácnější dvoudvéřové MBX jen 1 403. Vše vyvrcholilo v roce 1967, kdy se obsah motoru zvýšil na 1,1 litru a auta nesla označení Škoda 1100 MB de Luxe (22 487 kusů) a 1100 MBX de Luxe (1 114 kusů). Vozy vyráběné na přelomu roku 1968-1969 už měly karoserie, z nichž  pak vznikla nová typová řada Škoda 100/110. Na stánku budou právě představeny vozy Škoda 1100 MBX a Škoda 1000 MBG.

Škoda 130 RS

Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný úspěšný sportovní vůz 130 RS. Asi nejznámější provedení je vůz posádky Blahna – Schovánek, ktera při své premiéře v Rally Monte Carlo 1977 dojela celkově na 12.místě (z 212 posádek na startu) a vyhrála skupinu A2 1300. Repliku tohoto vozu v dobových barvách bude k vidění opět na stánku SKODAHOME.cz.

Porsche 550 spyder

Auto je legendární Porsche 550 Spyder z roku 1955 na podlahové plošině Škoda 130 Rapid. V originále  tohoto vozu se zabil i americký herec 50-tých let James Dean. Musíme prozradit, že se vůz podíval již dvakrát na legendární čtyřiadvacetihodinový závod veteránů v LeMans. Velkou pozornost budil na loňském veletrhu v Lipsku a nyní bude k vidění na stánku SKODAHOME.cz

Škoda Superb

Expozici zakončí moderní vůz s okřídleným šípem ve znaku Škoda Superb první generace. Zajímavostí jsou devatenácti palcová kola a vzduchový podvozek, díky kterému získal přezdívku „SUP LEŽÍCÍ NA BŘIŠE“. Tím vás zveme do stánku SKODAHOME.cz, jehož webové stránky patří k nejčtenějším škodováckým stránkám.