Dva klasické vozy značky ŠKODA ze třicátých let na Schloss Bensberg Classics

Se dvěma automobilovými klenoty nastupuje ŠKODA v letošním roce na start 4. ročníku Schloss Bensberg Classics. Na Rallye Historique s prominentním obsazením, která se koná v první den akce, bude českou automobilku ve startovním poli reprezentovat ŠKODA Po

Pod heslem „Very important cars only“ se před překrásnou kulisou barokního zámku Bensberg sejdou mimořádné historické vozy. Hlavními body programu jsou Rallye Historique s prominentním obsazením a Concours d’Elégance za účasti vozů, které patří mezi nejhezčí a nejvzácnější na světě.
 
„ŠKODA je jednou z nejstarších automobilových značek na světě,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA a oblast prodeje a marketingu. „Oba vozy, které posíláme v Bensbergu do závodu, toto mimořádným způsobem dokazují. Těší nás, že se přední světové veteránské akce můžeme účastnit se dvěma tak skvělými vozy,“ říká Eichhorn.
 
Elegantní kupé ŠKODA Popular Monte Carlo pochází z roku 1937 a je skutečnou raritou. Celkem bylo vyrobeno pouze 72 vozů ŠKODA Popular Monte Carlo – s karoserií kabriolet a kupé – v letech 1936 až 1938 jako mimořádná edice modelu ŠKODA Popular. Tato zvláštní série byla připomínkou úspěchu značky ŠKODA na Rallye Monte Carlo v roce 1936. Tehdy se Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman ve voze ŠKODA Popular umístili na druhém místě v kategorii vozů do 1500 cm³ a na 20. místě v celkovém hodnocení.
 
Pod kapotou vozu ŠKODA Popular Monte Carlo pracuje čtyřdobý čtyřválcový motor o objemu 1386 cm³ a o výkonu 30 koňských sil. Maximální rychlost činí 110 km/h, ovšem dnes už se maximální rychlost tohoto 76letého vozu již naplno nevyužívá. V Bensbergu se ŠKODA Popular Monte Carlo zúčastní Rallye Historique, která se koná v sobotu. Na programu je 150 kilometrů, vedoucích překrásným krajem Bergisches Land v blízkosti Kolína nad Rýnem.

Dalším klenotem je otevřený luxusní vůz ŠKODA 860 z roku 1932. V letech 1929 až 1933 byla celkem vyrobena necelá stovka vozů. Číslo 860 označuje počet válců, resp. výkon motoru. Počáteční číslice 8 označuje vodou chlazený řadový osmiválec o objemu 3880 cm³, číselné značení 60 znamená výkon 60 koňských sil. Majestátní vůz o celkové délce 5.424 mm vznikl v roce 1932, kdy karoserii typu 860 na míru vyrobila pražská firma Jech.

ŠKODA 860, která se představí v Bensbergu, je mimořádným vozem: Je jedním z pouhých čtyř vyrobených kabrioletů ŠKODA 860 a navíc jediným kabrioletem typu 860, který se zachoval do dnešních dní. Po pohnuté historii – vůz byl mimo jiné používán i jako hasičský vůz – přišel v sedmdesátých letech happyend příběhu tohoto kabrioletu. V roce 1974 začal Jaroslav Janáček z Rožnova pod Radhoštěm s restaurováním vozu, které dokončil koncem devadesátých let. Na přelomu tisíciletí převzalo vůz do stavu ŠKODA Auto Muzeum. V Bensbergu se ŠKODA 860 zúčastní Concours d’Elegance, soutěže o nejkrásnější historický vůz.

Schloss Bensberg Classics se letos koná počtvrté, před dvěma lety byla přijata do okruhu ‚Louis Vuitton Classic Concours Award‘. Schloss Bensberg Classics se tím řadí mezi renomované soutěže automobilové elegance jako jsou Pebble Beach v Kalifornii nebo Villa d’Este v Itálii. Porota Schloss Bensberg Classics má hvězdné obsazení: mezi porotci jsou mimo jiné Giorgetto Giugiaro, Chris Bangle, Jacky Ickx a Walter de’Silva. Předsedou poroty je Dr.-Ing. Franz-Josef Paefgen.