5. Pražská Noblesa 2012

Již pátý ročník Pražské Noblesy přiblížil Pražanům doby, kdy jízda motorovým vozidlem, či na jízdním kole byla záležitostí gentlemanů a v těchto dobách se k sobě účastníci provozu na silnicích a ulicích také gentlemansky chovali.

Veteran & Vintage Club

První myšlenky na Pražskou Noblesu vznikly před pěti lety ve vedení Městské části Prahy 4 a Veteran & Vintage Clubu. Hlavním cílem bylo navodit dobovou atmosféru a vrátit čas do doby, kdy řidiči byli kolegy a přáteli, a kdy na silnicích vládla ohleduplná kolegialita a ne spěch a agresivita jako dnes.

5. Pražská Noblesa 2012

Pátý ročník již tradiční jízdy pravidelnosti do vrchu byl letos rozšířen i o orientační jízdu dle přiloženého itineráře.  Vše začíná již ráno příjezdem soutěžících na parkoviště ke Žlutým lázním. Po zaparkování veterána vedou kroky k pořadatelům na registraci a připravenou snídani. Tou jsou připravené koláčky a tradiční chléb se sádlem a škvarky.

Kolem desáté hodiny byla odstartována první jízda a posádky se pustily do boje s kopcem. Úkolem v prvním kole každého soutěžícího je stanovit  čas, ke kterému se ve druhém bude snažit co nejvíce přiblížit. Čas byl měřen na setiny, kdy každá znamená jeden trestný bod. Letošní novinkou byla po každé jízdě vždy jiná orientační jízda dle itineráře, kde čekaly vždy dvě tajné průjezdní kontroly.

Po obědě, ke kterému pořadatel připravil guláš, čekala druhá jízda. Ta už byla mnohem složitější, protože soutěžící musel zopakovat první jízdu. Pořadatelé vše ještě ztížili zastávkou zhruba uprostřed trati a následným mezičasem, který se také porovnával s prvním kolem.

Velká fotogalerie 5. Pražská Noblesa 2012

SKODAHOME.cz na bedně

Odpoledne po projetí obou soutěžních kol následoval přesun na Pankrác před obchodní centrum Arkády, kdy byla výstava veteránů a vyhlášení výsledků. Již tradičně se Pražské Noblesy zúčastňuje náš zástupce Olin se svojí Škodou 1000 MBG z roku 1967. Letos do role navigátora usedl čtyřletý Tomášek (vnouček) a výsledkem bylo třetí místo ve skupině F, ve které startovalo více jak tři desítky soutěžících.  Zajímavostí je i celkové šesté místo ze stopadesáti veteránů na startu.