Škoda Fabia Sportline z Mototechny – test

V Mototechně již kupovali naši otcové a dědové nová auta. Nyní v ní seženete lehce ojeté vozy, které jsou hned ke koupi. Nás zajímalo, zda se vyplatí koupit si vůz z letošního roku, který má najeto něco přes dvacet tisíc.

Škoda Fabia

Design vozů ŠKODA Fabia se vyznačuje elegancí a funkčností. Výrazná příď s integrovanou maskou chladiče a dominantním logem působí dynamicky a zároveň vzbuzuje pocit důvěry. Zadní skupinové svítilny hlásí svým charakteristickým prosvícením do písmene C, že vůz patří ke značce ŠKODA. Základním rysem vozů Fabia je praktičnost. Ať už se rozhodnete pro hatchback, nebo kombi, vždy můžete počítat s mimořádným prostorem pro posádku a s dostatkem úložného místa pro zavazadla. Šedočerný interiér Pulse je dodávaný s předními sportovními sedadly. Osobitou výbavou vozu s paketem Sportline jsou 17″ kola z lehké slitiny Trinity. Rozhodnout se můžete i pro 16″ kola Elba nebo 15″ kola Line.

Mototechna

Mototechna svou historii píše již více než 6 desetiletí. Pod její taktovkou se v letech 1946-1989 v tehdejším Československu odehrával směr a vývoj automobilového průmyslu. Prostřednictvím svých poboček nabízela nové i ojeté vozy, ale také autodoplňky, autokosmetiku, maziva i služby autoservisu. K historii Mototechny tak neodmyslitelně patří i Trabant, Moskvič, Wartburg nebo třeba Škoda 105 a další a další automobilové legendy.

Značka Mototechna i její pobočky v současné době procházejí modernizací. Mototechna se orientuje především na prodej zánovních vozů, zákazníkům ale nabízí také řadu příbuzných služeb, jako je financování vozů na splátky, pojištění vozů, asistenční služby nebo autorizovaný servis vozů Škoda. Výrazem těchto změn je rovněž modernizace tradičního loga Mototechny.

Velká fotogalerie Škoda Fabia II – Sportline

Škoda Fabia Sportline z Mototechny

Mototechna nám zapůjčila vůz Škoda Fabia Sportline  a nás zajímalo, zda cenový rozdíl odpovídá kvalitě testovaného vozu. Pořizovací cena námi testované Fabie 1,2 TSI (63kW) s paketem Sportline byla 314.900,-Kč. Auto je po prvním majiteli, v tovární záruce, koupené v ČR včetně doložené servisní knížky.

Na Fabii nebyly žádné šrámy a i interiér nevykazoval známky nějakého nadměrného opotřebení, z čehož jsme usoudili, že se předchozí majitel k vozu choval slušně. Hned první kilometry naznačily, že řídíme vozidlo, které je ve výborné kondici. Řízení i řazení bez vůle a přesné. Snad jen motor byl na náš vkus více zaprášen.

Výhody nového vozu je jistota, že jste prvním majitelem a o voze víte takřka vše. Sám si ho zajedete a jediní lidé před vámi byly jen montážní dělníci. Ale na druhou stranu koupě nového vozu nějaký čas trvá, nebo pokud ho chcete dříve, musíte slevit ze svých představ a vzít za vděk nějaký ležák v autosalonu. Koupě lehce ojetého vozu je výhodná jak finančně, tak i vůz si odvážíte ihned po zaplacení.

Námi testovaná Fabia 1,2 TSI Sportline (rok výroby 2012) s najetými 24.000 kilometry je v Mototechně nabízena při platbě v hotovosti za 230.000,-Kč. To je o 25% méně, než byla její pořizovací cena.  Vozidlo jde též koupit na úvěr  kde je cena ještě více zvýhodněna (190.000,-Kč). Po našem testu můžeme říci, že bychom se lehce ojeté Fabie nebáli, a nákup takových vozů v Mototechně můžeme jen doporučit.

Velká fotogalerie Škoda Fabia II – Sportline