V závodě Mladá Boleslav byla zahájena výroba nové generace benzínových motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI pro modely různých koncernových značek. Tyto čtyřválce určují nové standardy v energetické účinnosti, odlehčenou konstrukcí a výkonem.

Škoda Auto

ŠKODA ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi zahájila výrobu nových benzínových motorů. Výrobní kapacity motoru EA 211 ve variantách 1,2 TSI a 1,4 TSI činí maximálně 2.200 vozů denně. Tyto agregáty s přímým vstřikováním se budou montovat primárně do modelů značek ŠKODA, dále pak také do vozů Audi, Seat a VW. Výhody nových motorů je nižší hmotnost, spotřeba i emise.

„Pokračujeme v rozšiřování našich kapacit pro výrobu motorů a převodovek,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro oblast výroby a logistiky. „Výroba motorů řady EA211 posílí naši výrobní základnu v České republice a podtrhuje důležitou roli produkce společnosti ŠKODA AUTO pro koncern Volkswagen.“

Nová generace motorů

Pro odpovědné nakládání s přírodními zdroji v rámci trvale udržitelné mobility jsou optimalizované spalovací motory velice důležité. Proto byly vyvinuty zcela nové generace benzínových a naftových motorů, které se budou postupně objevovat v paletě modelů koncernu Volkswagen.

Turbocharged Stratified Injection

Koncernová řada motorů EA211 zahrnuje celkem čtyři varianty tří- a čtyřválcových motorů o zdvihovém objemu 1,0 až 1,6 litru. Čtyřválce TSI, využívající čtyřventilovou technologii, určují nové standardy v energetické účinnosti, odlehčenou konstrukcí a výkonem. Nižší vnitřní tření, snížená vlastní hmotnost a optimalizovaný teplotní management výrazně snižují spotřebu a emise. Zkratka TSI (Turbocharged Stratified Injection) je speciální typ přímého vstřikování paliva a stlačování směsi benzínu a vzduchu pomocí turbodmychadla.

Zahájení výroby motorů generace EA211 ve variantách o zdvihovém objemu 1,2 a 1,4 litru je už druhým náběhem ve výrobě agregátu společnosti ŠKODA v rozmezí několika týdnů. Od října vyrábí závod ve Vrchlabí dvojspojkovou převodovku DQ200 pro koncern Volkswagen. Kapacita činí v současné době 1.000 převodovek denně. Do poloviny roku 2013 bude závod vyrábět až 1.500 převodovek denně.

Rozšiřování výroby agregátů je součástí rozsáhlého investičního programu společnosti ŠKODA AUTO v České republice. Do něj patří také rozšiřování vývojových kapacit. Automobilka v současné době rozšiřuje své technologické a vývojové centrum v Česaně, v blízkosti hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi. Do stavby 21 nových zkušeben motorů a komponent investuje společnosti více než 34 milionů euro – je to jedna z největších investic v oblasti vývoje, kterou jsou v současné době v České republice realizovány.

Koncem července 2012 bylo v Mladé Boleslavi otevřeno nové ‚Lean Centrum’ – centrum pro školení zaměstnanců a dodavatelů na optimalizaci procesů ve výrobě a administrativě. V polovině září byl zahájen provoz nového IT-centra značky. ŠKODA v současné době navíc v Mladé Boleslavi rozšiřuje ŠKODA Parts Centrum pro distribuci dílů a příslušenství. Koncem listopadu pak bylo znovu otevřeno kompletně modernizované ŠKODA MUZEUM.