15 milionů vozů značky ŠKODA od roku 1905

ŠKODA vyrobila 15miliontý automobil. Jubilejní vůz – stříbrná ŠKODA Octavia třetí generace – sjel z pásu v hlavním výrobním závodě značky ŠKODA v Mladé Boleslavi. Vůz bude používán jako VIP-limuzína v technologickém centru ŠKODA v Česaně.

15 milionů vozů značky ŠKODA

Výroba 15miliontého vozu dokládá dynamický růst značky. Začátkem roku 2012 vyrobila ŠKODA 14miliontý vůz. Třetina z toho, zhruba pět milionů vozů, sjela z pásu v uplynulých šesti letech. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2012 prodala ŠKODA 939.200 vozů, což je rekord firemní historie.

„Celý tým značky ŠKODA je velice hrdý na milionové jubileum,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „15 milionů vyrobených vozů je důkazem velkolepého rozvoje značky ŠKODA. Dopravní prostředky vyrábíme už 118 let, automobily pak od roku 1905. Jsme tak jednou z nejstarších automobilek na světě,“ řekl Vahland. V příštích letech hodlá ŠKODA nadále zvyšovat tempo a do roku 2018 pak prodávat minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Největší modelová ofenzíva v historii společnosti se díky uvedení modelů Citigo, Rapid a Octavia na trh úspěšně rozjela. V roce 2013 uvede ŠKODA na trh celkem 8 nových nebo přepracovaných modelů.

Třída sama pro sebe

Nová ŠKODA Octavia startuje v těchto dnech v České republice a v Německu, další trhy budou následovat v příštích týdnech. „ŠKODA Octavia je srdcem značky a je zdaleka nejprodávanějším modelem značky ŠKODA,“ říká předseda představenstva. V roce 2012 připadlo zhruba 44 procent celosvětových prodejů značky právě na model Octavia. Octavia více než jakýkoli jiný model symbolizuje razantní úspěch značky v uplynulých dvou desetiletích. Od roku 1996 bylo zákazníkům dodáno zhruba 3,75 milionů Octavií.

Investice do budoucnosti značky ŠKODA na domácím trhu…

Modernizace výrobních zařízení a rozšíření výroby nové generace modelu Octavia představuje pro značku ŠKODA jeden z nejrozsáhlejších projektů v historii hlavního výrobního závodu v Mladé Boleslavi. Jeho hlavní součástí bylo rozšíření kapacity výrobní linky modelů Octavia a Rapid v Mladé Boleslavi z 800 na 1.200 vozů denně.

Za tímto účelem byla v mladoboleslavském závodě instalována nová svařovna karoserií a plně automatické zařízení pro lakování karoserií. Ještě v tomto měsíci se rozjede nová ekologická lisovací linka. Vedle nové generace modelu ŠKODA Octavia a vozu ŠKODA Rapid se v Mladé Boleslavi na další lince vyrábí i model ŠKODA Fabia.

V závodě ŠKODA Kvasiny byla nedávno zdvojnásobena kapacita pro výrobu modelu ŠKODA Yeti na 100.000 vozů ročně. ŠKODA navíc závod zmodernizovala, aby se tu od ledna 2013 mohla rozběhnout výroba modelu ŠKODA Roomster. Do konce roku 2012 se ŠKODA Roomster vyráběla v závodě Vrchlabí. Do přesunu výroby investovala automobilka zhruba 7,2 milionu eur.

Přesun výroby modelu Roomster do Kvasin proběhl v rámci přeměny produkce v závodu ŠKODA Vrchlabí na výrobu agregátů. Od října 2012 se zde pro koncern Volkswagen vyrábí přímo řazená dvouspojková převodovka DQ200 známá pod zkratkou DSG. Do přípravy závodu na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 170 milionů eur.

…a na mezinárodních růstových trzích

Pro avizovaný růst rozšiřuje ŠKODA své kapacity také v Číně, Rusku a Indii: V Číně se od konce roku 2012 ve spolupráci s Shanghai Volkswagen vyrábí ŠKODA Yeti. V letošním roce navíc na trh Říše středu dorazí ještě čínská verze modelu ŠKODA Rapid a poté i nová Octavia.

V Rusku již několik týdnů sjíždí z výrobní linky závodu GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV ŠKODA Yeti. Od poloviny roku 2013 se v Nižním Novgorodu bude pro ruský trh vyrábět také nová ŠKODA Octavia. Od jara 2014 je tu navíc plánována výroba modelu ŠKODA Rapid pro ruský trh. V Indii od roku 2011 sjíždí z linky v závodě Pune mimo jiné i kompaktní limuzíny Rapid pro lokální trh.