Škoda Octavia " splněný sen "

Po vozech eR 19 a Vento zakoupil Jan svůj první vůz s okřídleným šípem ve znaku. Auto bylo po prvním majiteli a mělo se stát rodinným autem maximálně na šestnáctkách kolech.

Janova „Okta“

Jak jsme v úvodu zmínili, měl se vůz Škoda Octavia 1,6 z roku 2005 stát rodinným vozem, ale jak pak Honza dodává, vše začíná kolami. Inspiraci si vzal na několika srazech a u přátel, kteří též mají natuněné káry. Když jsme se ho zeptali, jak by charakterizoval svoji úpravu, bez váhání řekl „ Můj styl je naprosto jednoduchý“, a dodal „V jednoduchosti je krása“.

V jednoduchosti je krása

Sériovou karoserii doplňuje pouze lízátko z vozu Leon Cupra. Jen původní lak doplnily doplňky v černém klavíru. Největší změnu lze spatřit na pátých dveřích, odkud zmizel znak a lehké úpravy doznaly i přední a zadní světla. U předních došlo k začernění chromového vnitřního rámečku a zadní byly zatmaveny.

Šaty dělají člověka, kola auto

Jak se říká „Šaty dělají člověka“, a naopak „kola dělají auto“. Devatenáctipalcové (př. 8,5/ zad.9,5) disky PDW Kaiser black obuté do 215/35 R19 Kumho Ecsta by nevynikla, pokud by celé auto nebylo řádně spuštěné k zemi. O to se stará stavitelný podvozek od firmy H&R -70mm/-60mm. Pod předními koly jsou ukryta čtyřpístkové třmeny s kotoučem o průměru 310 mm značky BREMBO. Zadní náprava byla bubnová vyměněná za kotoučovou. Lakovaná jsou pouze ramena do barvy vozu, a  plechové nadkolí  jak v předu, tak i v zadní části vozu. A dále i zadní náprava byla dána do barvy vozu.

Motor 1,6

Honza nezapomněl ani na motor. Koncernová jednašestka s výkonem 109,6 kWmá přeprogramovanou řídící jednotku se softverem z Octavia Kit Car. Vačkový hřídel z Octavia Kit Car, v hlavě válců upravená sedla ventilů, vyleštěné sací a výfukové kanály, odstraněn EGR ventil a vyndány všechny nepotřebné elektronické součástky. Sportovní vzduchový filtr QSP. Lehce upravené svody MILTEK a odstraněn katalizátor. Ten byl nahrazen rezonátorem s přípravou pro zadní lambda sondu. Středový tlumič nahrazen nerezovou rourou. Koncový tlumič použit z dieslu a funguje jako laďák.

Interiér a audio

Čalounění je ze vzorníku Audi. Je to barevná kombinace stříbrné prošívané látky, která je na prostředcích sedadel. Boční vedení barva černá, která je prošita stříbrnou nití. Volant je originál Audi S5 a řadička z výbavy L&K. Sedačky jsou to Recaro originál VW Golf IV GTi. Vše dolaďuje černá stropnice se sloupky, lampičkou, madly a zrcátkem. O příjemný hudební zážitek se stará Pioneer AVH 2400BT doplněný o zesilovače Monoblok Digital Designs CM1000 a čtyřkanál US blaster USB 1391. Zvuk pak do interiéru přenášejí reproduktory středobasy AXTON + výšky US Blaster. O basy se stará subwoofer Carpower SONIC 12“ 2x350W RMS dvojitá cívka.

Závěrem

Všechny úpravy si na voze prováděl Honza sám a nejvíce mu dalo práce přesvědčit maminku, že úpravy auto nekazí, ale naopak. Další zásadní úpravy se nepřipravují, i když Honza má v hlavě třeba vzduchový podvozek nebo jiná kola. Hlavní dík patří rodině a lidem z SD Teamu, kteří jsou jako druhá rodina.