Světová premiéra vozu ŠKODA Octavia Combi na autosalonu v Ženevě

Také v roce 2013 pokračuje ŠKODA AUTO ve své modelové ofenzívě. Na autosalonu v Ženevě značka představuje ve světové premiéře novou generaci modelu ŠKODA Octavia Combi v provedení s pohonem předních i všech kol.

Autosalon v Ženevě

Výstavní premiéru na břehu ženevského jezera slaví také ŠKODA Octavia. S třetí generací oblíbeného modelu chce ŠKODA AUTO ještě více posílit svou mezinárodní pozici a pokračovat v prodejních úspěších. V roce 2012 dosáhla automobilka nového prodejního rekordu, když zákazníkům dodala 939 200 vozů (nárůst o 6,8 % oproti roku 2011). Velkým dílem se na tomto úspěchu podílela právě Octavia. Například na domácím, českém trhu je tato modelová řada s velkým náskokem nejprodávanějším vozem napříč všemi segmenty.

„Octavia je synonymem pro značku ŠKODA – je naším klíčovým modelem,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Jen několik týdnů po světové premiéře nového vozu Octavia představujeme v Ženevě další členy rodiny: modely Octavia Combi a Octavia Combi 4×4. Stejně jako liftback, i kombi představuje v každém ohledu velký posun vpřed. Ve třídě kompaktních kombi stanovuje třetí generace našeho bestselleru nová měřítka v oblasti prostornosti, kvality, designu, techniky a poměru ceny a nabízené hodnoty. Jinými slovy: za cenu běžnou v kompaktním segmentu nabízí přednosti vozu střední třídy. S novými modely ŠKODA Octavia – stejně jako s naší širokou, moderní modelovou paletou – máme dobrou výchozí pozici pro to, abychom i za současné komplikované situace naši mezinárodní působnost dále posilovali,“ říká Prof. Vahland.

Pro úspěch řady ŠKODA Octavia – a tím i celé značky – má kombi velký význam. Na jeho konto připadá více než třetina ze všech 3,8 milionů vozů Octavia, které byly doposud na celém světě prodány. Zejména v Evropě se ŠKODA Octavia Combi od svého uvedení na trh v roce 1998 stala bestsellerem. V roce 2012 připadlo 23,7 % všech evropských prodejů značky na model ŠKODA Octavia Combi, v západní Evropě pak dokonce 25,2 %. V Německu, největším evropském a po Číně druhém největším trhu značky ŠKODA na světě, se kombi na prodejích řady Octavia v roce 2012 podílelo více než 92 %. S 42 200 registrovanými vozy byla ŠKODA Octavia Combi v Německu v minulém roce nejprodávanějším dováženým vozem. Ve Švýcarsku se stal model Octavia Combi v roce 2012 s 9 446 dodanými vozy jedničkou v kategorii automobilů s karoserií kombi.

ŠKODA Octavia Combi stanovuje měřítka ve třídě

Ať už s pohonem předních kol, nebo ve verzi 4×4 – nová Octavia Combi skvěle symbolizuje hodnoty značky ŠKODA. Nabízí nadčasově elegantní design, velkorysou nabídku prostoru pro posádku i její zavazadla, kvalitu, precizní zpracování, řadu „Simply Clever“ detailů, moderní techniku a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. „Nová ŠKODA Octavia Combi je skvělým obohacením segmentu kompaktních kombi,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „V tomto voze se dokonale snoubí vysoká funkčnost s dynamikou a elegancí. Je správnou odpovědí na zvýšené požadavky zákazníků v této třídě, která silně roste jak v celosvětovém měřítku, tak zejména v Evropě,“ říká Eichhorn.

Nová ŠKODA Octavia Combi nevyrostla jen v porovnání se svou předchůdkyní; v otázce prostornosti stanovuje nová měřítka i ve své třídě. Objem zavazadlového prostoru se mezigeneračně zvětšil o pět litrů na celkových 610 litrů. Rozdíl oproti novému liftbacku je pak dvacet litrů. V případě, že se sklopí opěradla zadních sedadel, zvětší se objem zavazadlového prostoru dokonce na 1 740 litrů (Octavia Combi II: 1 655 litrů). K tomu je nutno připočíst i řadu „Simply Clever“ prvků, mimo jiné například mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, kterou lze variabilně uspořádat.

Dynamický a nadčasově elegantní je design. Automobil zaujme svou čistotou, precizností a dokonalými proporcemi. Navíc nová ŠKODA Octavia Combi nabízí nejmodernější technologie. O bezpečnost se stará řada elektronických asistenčních systémů, o pohodu na palubě zase četné elektronické komfortní a navigační systémy a systémy infotainmentu. Nově vyvinuté motory mají až o 17 % nižší spotřebu než motory předchozí generace. Jejich nabídka pro model Octavia Combi zahrnuje čtyři zážehové a čtyři vznětové motory. Nechybí mezi nimi verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2 ve výši pouhých 87 g/km. Pro model Octavia Combi 4×4 jsou v nabídce tři agregáty. Tato verze je vybavena pohonem všech kol systémem s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.

Růstová strategie 2018 je nadále úspěšná – rekordní prodeje v roce 2012

Nová ŠKODA Octavia je jedním z hlavních pilířů Růstové strategie ŠKODA. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem odstartovala česká značka největší modelovou ofenzívu své historie. Jen v posledních dvanácti měsících uvedla automobilka na trh tři zcela nově vyvinuté vozy: novou generaci řady Octavia a modely Citigo a Rapid. „Do roku 2015 představíme každých šest měsíců jeden nový nebo přepracovaný automobil značky ŠKODA,“ říká profesor Vahland. „Naše modelová ofenzíva je nejlepším receptem proti slabým trhům.“

S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla ŠKODA v roce 2012 nového prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 vzrostly dodávky zákazníkům o 6,8 %.

Rok 2013 ve znamení modelové ofenzívy – v centru pozornosti jsou růstové trhy

Rok 2013 je pro značku ŠKODA zcela ve znamení modelové ofenzívy. ŠKODA AUTO v tomto roce představí celkem osm nových nebo přepracovaných vozů. První polovina roku bude pro českou automobilku ve znamení náběhu výroby a zahájení prodeje nové generace modelové řady Octavia. Letošní rok chce přitom ŠKODA AUTO využít k tomu, aby svou pozici na mezinárodním trhu dále posílila. „Automobilový rok 2013 celkově nebude jednoduchý,“ říká Winfried Vahland. „Přesto budeme udržovat vysoké tempo a i v ekonomicky náročné době budeme nadále pokračovat v naší růstové strategii.“