V roce 1934 byla zahájena výroba vozu ŠKODA Superb, který patřil do kategorie luxusních vozidel. Nyní s ním na trh přišla firma ABREX v měřítku 1:43 a 1:18.

Škoda Superb

Karoserie vozidla měla klasické proporce s dlouhou úzkou maskou a odstávajícími předními blatníky, ke kterým byly připevněny úchyty světlometů. Prostor pro cestující měl pravidelný tvar se čtyřmi zavěšenými na středovém sloupku a nevelkými okny. V zadní části karoserie byl vyprojektován  poněkud vyčnívající zavazadlový prostor  ve tvaru  kvádru. Podél spodní části karoserie byly umístěny stupínky vytvořené prodloužením předních blatníků. V prostoru  před předními dveřmi bylo umístěno náhradní kolo.
 
Pro pohon vozidla byl navržen řadový šestiválcový motor s postranními ventily (rozvod SV) používaný tehdy v nákladních vozidlech. U první verze modelu Superb (typ 640) měl motor objem 2,5 l a dosahoval výkonu 40,5 kW (55 k), což vozidlu umožnilo pohybovat se maximální rychlostí 110 km/hod. S pohonnou jednotkou spolupracovala čtyřstupňová manuální převodovka se synchronizací dvou nejvyšších stupňů.

Karoserie byla uložena na standardní příhradové konstrukci. O pokrokových technických řešeních svědčilo použití lomených hřídelí a hydraulického brzdícího systému na všech kolech. V roce 1936 proběhla modernizace vozidla, při níž byl zaveden poněkud výkonnější motor s objemem 2,7 l a výkonem 44 kW (60 k) a o rok později motor o objemu 2,9 l s výkonem 48 kW (65 k). Značně modernější provedení motoru s ventily v hlavě válců (OHV) se pod kapotou modelu Superb dostalo v roce 1938. Motor měl objem 3,1 l a výkon 62,5 kW (85 k).

V letech  1941-1942  byla vyráběna vojenská verze  vozu  Superb  označená jako Kfz  15. Vozidlo mělo otevřenou karoserii přizpůsobenou potřebám armády a pohybovalo se na velkých  18palcových kolech. Tento automobil se stal základem i pro vojenský ambulantní vůz.

Škoda Superb 1938 – 1:18

Osmnáctina modelu Škoda Superb z roku 1938 patří k těm nejlepším, co firma ABREX uvedla na trh. Již první pohled nám potvrzuje, že do ruky dostáváme precizně zpracovaný model. Věrné provedení doplněné o mnoho detailů, které modelu propůjčují autentičnost s předlohou. Modelu sluší i kola, která jsou obuta do pneumatik s bílým bokem.

Po vyjmutí modelu Škoda Superb z krabičky, otevíráme dveře a před námi je dokonale zpracovaný interiér. Opět různé druhy materiálů dávají pocit, jako byste nahlíželi do skutečného vozu. Nechybí ani nouzové, skládací sedačky v zadní části. A abychom nezapomněli, u ABREXU opět lze otevírat všechny dveře včetně zadního kufru.

Samotnou kapitolou je kapota motoru, která se otevírá stejně jako u skutečného vozu. Záleží na vás, ze které strany si chcete motor prohlédnout. Tomu opět nechybí žádné detaily a možná Vás napadne, zda nejde i nastartovat.

Škoda Superb 1938 – 1:43

Menší model vozu Škoda Superb z roku 1938 v měřítku 1:43 si opět drží vysokou kvalitu včetně detailů. Jemné, přesné rytí, dává modelu opravdu věrnost s předlohou a opět modelu sluší kola, na nichž jsou pneumatiky s bílými boky. Pouze stěrače působí trochu mohutně a to samé platí i o registrační značce.

SKODAHOME.cz známkuje

Ač oba modely hodnotíme hodně dobře, přeci jen oba mají pár nepřesností. Ta, která nám vadila nejvíce je tvar (zaoblení) hrany předního blatníku v místě, kde je umístěno náhradní kolo. Oběma modelům udělujeme shodně jedna méně a těšíme se na další modely z produkce firmy ABREX.