Obhájci loňského vítězství Gaurav Gill/Glenn Macneall s vozem Škoda Fabia Super 2000 zvítězili na Nové Kaledonii. Indický jezdec po tomto vítězství také vede hodnocení jezdců a získal druhé vítězství značky ŠKODA v druhé soutěži seriálu APRC.

Tým ŠKODA MRF

Po druhé soutěži asijsko-pacifického mistrovství (APRC) je s maximálním počtem bodů na čele nově sestavený tým ŠKODA MRF. Obhájci loňského vítězství Gaurav Gill/Glenn Macneall (Indie/Nový Zéland) dominovali i druhému dni této rally v jižním Pacifiku a s vozem ŠKODA Fabia Super 2000 jasně zvítězili.

ŠKODA Fabia Super 2000

Jejich týmoví kolegové Esapekka Lappi/Janne Ferm (Finsko), kteří před měsícem zvítězili v první soutěži letošního ročníku na Novém Zélandu, již první den po nehodě odstoupili.

“Bylo to skvělé, získali jsme maximální počet bodů v hodnocení konstruktérů. Tím jsme se o hodný kus přiblížili k našemu cíli, kterým je celkové vítězství v tomto důležitém šampionátu“, říká týmový manažer Pavel Hortek.  „Auto bylo po oba dny dokonalé. Díky podpoře továrního týmu ŠKODA Motorsport jsou naše šance nyní ještě větší“, říká maximálně spokojený vítěz. Jelikož se každé značce hodnotí vždy jen jeden vůz, má ŠKODA po dvou soutěžích na kontě maximální počet 78 bodů.

Rally Nová Kaledonie

Poté, co už v sobotu kvůli silnému dešti odpadla jedna rychlostní zkouška, bylo po silných nočních srážkách nutno zkrátit i nedělní program. Jely se jen tři rychlostní zkoušky, rally se tak zkrátila na 174,72 kilometrů. Všechny rychlostní zkoušky v obou dnech vyhrál Gill, až na jednu, kterou vyhrál Lappi. Na konci soutěže měl před nejbližšími konkurenty téměř osmiminutový náskok.

Seriál APRC

Po druhém místě na Novém Zélandu nyní Gill s celkem 69 body suverénně vede i celkové hodnocení jezdců. Příští soutěží je Mezinárodní Rally v Queenslandu, která se koná od 12. do 14. července v australském regionu Sunshine Coast severně od Brisbane.

Pro českou automobilku ŠKODA je účast v sérii APRC důležitým krokem v rámci Růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. Do roku 2018 chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně a posílit hlavně na růstových trzích v Asii.