Jízdní kola ŠKODA: Start úspěšné značky

Desetiletý sponzoring Tour de France a podpora dalších akcí, souvisejících s cyklistikou, jsou výrazem mimořádného vztahu automobilky ŠKODA k mobilitě na dvou kolech. Historie podniku se začala psát prosinci 1895. Václav Laurin a Václav Klement založili v

Jízdní kola ŠKODA

ŠKODA jako jedna z nejstarších automobilek na světě zahájila svou úspěšnou historii výrobou jízdních kol. „V Mladé Boleslavi byli na konci předminulého století naši zakladatelé Laurin a Klement skutečnými průkopníky mobility,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Jejich skvělý řemeslný um a inženýrský duch byly zdrojem mnoha dalekosáhlých vynálezů. Díky jejich vášni pro techniku a neustálému hledání lepších řešení se uskutečňovaly sny a mobilitě. S výrobou jízdních kol a později i motocyklů a automobilů se stali pionýry své doby,“ dodává Winfried.

Laurin & Klement

Laurin a Klement byli dva průkopníci mobility. Jejich závod na výrobu jízdních kol v Mladé Boleslavi se stal základním kamenem dlouhé tradice automobilky. Jelikož nenašli jízdní kolo, které by odpovídalo jejich nárokům na kvalitu, pustili se v roce 1895 do díla sami. Napřed v pronajaté dílně jízdní kola opravovali a vylepšovali, brzy však začali vyrábět kola vlastní a prodávat je pod značkou Slavia.

Továrna velocipedů Slavia

Díky obchodnickému duchu Václava Klementa a technickému talentu vyučeného mechanika jízdních kol Václava Laurina se dařilo sortiment postupně rozšiřovat. Na reklamním plakátu firmy Laurin & Klement z konce 19. století se píše: „Továrna velocipedů Slavia jest jediný tuzemský závod, který následkem dokonalosti výrobků svých za tyto 2 roky ručí.“ Od roku 1899 pak firma L&K vyráběla motocykly a od roku 1905 pak i první automobil – model Voiturette A. V roce 1925 se firma L&K spojila s koncernem ŠKODA.

„S jejich nadšením a pílí v oblasti výroby vozů Laurin a Klement nepochybně položili základní kámen úspěchu značky ŠKODA,“ říká šéf značky ŠKODA Winfried Vahland. „Náš sponzoring Tour de France a naše podpora cyklistiky jsou mimořádným důkazem pevného sepjetí s našimi kořeny.“

Tour de France

Vedle ledního hokeje je cyklistika nejdůležitějším pilířem mezinárodní strategie sponzoringu společnosti ŠKODA. Důležitou roli přitom vedle sponzorské podpory Tour de France hraje také podpora řady dalších závodů i amatérských cyklistů. Automobilka podporuje například českou sérii Kolo pro život, soutěž Virtual Cup a berlínský Velothon. Jízdní kola jsou i nadále součástí modelové palety značky ŠKODA. V roce 2013 nabízí značka již jedenáctou kolekci deseti modelů jízdních kol pro velké i malé cyklisty a velký výběr cyklistického oblečení značky ŠKODA a různých doplňků.

Firma, která před téměř 118 lety začala výrobou jízdních kol, se do dnešního dne rozvinula v jednu z nejúspěšnějších automobilek se sedmi modelovými řadami, přítomnou na více než 100 trzích celého světa. V příštích letech chce automobilka v rámci Růstové strategie svou pozici dále posilovat a do roku 2018 zvýšit prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.