AutoDesign Prague

Konference o automobilovém designu probíhá 26. září 2013 v novém ŠKODA Muzeu. ŠKODA je generální partner konference, které se účastní špičkoví automobiloví designéři.Šéfdesigner automobilky ŠKODA AUTO, Jozef Kabaň, seznámil účastníky s novým designovým ja

AutoDesign Prague

Mezinárodní konferenci o automobilovém designu automobilů ‚AutoDesign Prague’ dnes hostí ŠKODA AUTO. Ideálním prostředím pro třetí ročník konference je ŠKODA Muzeum v Mladé Boleslavi. ŠKODA je letos poprvé generálním partnerem této akce, při níž přední automobiloví designéři každoročně představují nejnovější trendy v oboru.

„Naše partnerství s jednou z nejdůležitějších konferencí o automobilovém designu na světě podtrhuje význam designu pro značku ŠKODA,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje a designu. „Velice nás těší, že v novém ŠKODA Muzeu můžeme přivítat přední automobilové designéry, odborníky a mnoho zájemců z celé Evropy. Toto místo je rodištěm vozů ŠKODA i výroby automobilů ve střední a východní Evropě – ideální místo pro pořádání konference ‚AutoDesign Prague’,“ dodává.

AutoDesign&Styling

Konference designérů se v Praze koná od roku 2011. Organizátorem je odborný časopis ‚AutoDesign&Styling’. Akce je určena jak pro odborníky, tak i pro návštěvníky z řad veřejnosti. Známí automobiloví designéři a odborníci ve svých přednáškách seznámí posluchače se současnými a budoucími trendy.

V letošním roce se akce pořádá s podtitulem ‚Design v srdci Evropy’. S velkým zájmem se setkala hodinová přednáška šéfdesignera značky ŠKODA Jozefa Kabaně. Ten zodpovídá za nové designové tvarosloví produktů značky ŠKODA, které už dva roky oslovuje odbornou veřejnost i zákazníky. „Nás nový design je jasným, precizním a emocionálním spojením estetiky a funkčnosti,“ říká Kabaň.

Nový designový jazyk je pro značku ŠKODA důležitou součástí Růstové strategie 2018. Do roku 2018 chce automobilka zvýšit své roční prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů. Jádrem této strategie je největší modelová ofenzíva ve 118leté historii automobilky. Jen v letošním roce uvádí automobilka na trh osm nových nebo zcela přepracovaných vozů, mezi nimi také nový Rapid Spaceback, první kompaktní hatchback značky ŠKODA.

Nový designový jazyk těchto modelů je výsledkem intenzivní a dlouholeté práce týmu designérů v mezinárodním složení. ŠKODA Design je největší designérské studio v České republice. Jeho sídlem je takzvaná Design-Vila v Česaně, v blízkosti hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi. Budoucí modely značky ŠKODA zde kreslí, navrhuje a vytváří více než 70 specialistů.

Tým je pravidelně oceňován za své návrhy. Nová ŠKODA Octavia tak v letošním roce získala hned dvě renomované designérské ceny: cenu ‚AutoDesign Award’ za nejlepší design roku a první cenu v soutěži ‚Automotive Brand Contest’ v kategorii Exteriér. Šest současných modelů značky ŠKODA je nositeli ceny ‚Red Dot Design Award’, v letošním roce mezi nimi byla poprvé i ŠKODA Rapid.