Z jednoho Yetiho jsou dva – test v Düsseldorfu

V roce 2009 vstoupila česká automobilka s vozem ŠKODA Yeti do segmentu kompaktních SUV a nyní představila jeho modernizaci. V Německém Düsseldorfu představila vybraným novinářům z jednoho Yetiho dva. Stylovější Yeti míří do města a robusněji laděný Yeti O

ŠKODA Auto

ŠKODA Yeti patří mezi nejoblíbenější kompaktní zástupce kategorie SUV. Zájemci o tento model mají poprvé na výběr ze dvou designových variant – stylovější Yeti míří do města a robusněji laděný Yeti Outdoor mimo zpevněné komunikace. V obou variantách zaujme ŠKODA Yeti řadou novinek: od přepracované přídě a zádě, přes kola z lehké slitiny, svěžejší interiér, nové „Simply Clever“ prvky a posílenou funkčnost, až po obohacenou nabídku motorů a převodovek. Začátkem roku 2014 budou obě varianty modelu ŠKODA Yeti uvedeny na prvních trzích.

ŠKODA Yeti ve dvou designových variantách

Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV značky ŠKODA bude od této chvíle nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety, které mohou vést i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového“ sourozence jsou z černého plastu. ŠKODA Yeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Sedm motorů pro ŠKODA Yeti

Pro přepracované modely ŠKODA Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k), až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá ŠKODA Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.

Cestování v duchu „Simply Clever“

Stejně jako před modernizací, i omlazená ŠKODA Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV, nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.

ŠKODA Yeti na dálnici

První kilometry z Düsseldorfského letiště vedly po dálnici a nový Yeti si s nimi poradil na výbornou. Dobré jízdní vlastnosti s tužším podvozkem jsou srovnatelné s hatchbacky stejné velikosti. Pouze vyšší posed a hluk z karoserie Vám připomenou, že řídíte SUV.

ŠKODA Yeti Outdoor

Druhá část testu nás zavedla do terénu. Zde jsme Yetiho prověřili jak ve velkém klesání a následném přejezdu klád, kde byl jistěší, než jsme od něho očekávali. Na našem lesním okruhu si poradil jak s brodem, tak následným přejezdem nerovností, kde se vždy některé kolo ocitlo až třicet centimetrů nad zemí. Vše ještě umocnil déšť, který podmínky ještě ztížil. Robusněji laděný Yeti Outdoor si s nástrahami poradil velmi dobře a dostál svému jménu.

Více napoví naše fotogalerie ŠKODA Yeti – test v Düsseldorfu

 

http://youtu.be/-mF9YOaVnZ4