ŠKODA Octavia RS – test SKODAHOME.cz

Ještě nikdy nebyla Octavia RS tak rychlá a dynamická a současně tak prostorná, praktická, bezpečná a komfortní jako tato, již třetí generace sportovně laděného kompaktního modelu. Nová Octavia RS, stejně tak jako Octavia Combi RS, stanovuje měřítka ve své

ŠKODA Octavia RS

Perfektní auto pro všední den i volný čas, které spojuje špičkový výkon, novou techniku a nízkou spotřebu s vysokou užitnou hodnotou. Již ve standardní verzi přesvědčí nová Octavia RS rozsáhlou výbavou, která zahrnuje mimo jiné i bixenonové světlomety s diodovými světly pro denní svícení, zadní světla s LED prvky, infotainment rádio Swing, vyhřívaná přední sedadla, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání oken, tempomat a pro verzi Octavia Combi RS také elektricky ovládané páté dveře.

Nová Octavia RS zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosahuje maximální rychlosti 248 km/h. Mimo těchto hodnot nabízí nový model také všechny vynikající vlastnosti nové generace modelu ŠKODA Octavia: maximální funkčnost, dostatek prostoru, řadu Simply Clever řešení, špičkovou bezpečnost, nejmodernější asistenční systémy pro zvýšení bezpečnosti a komfortu a vynikající poměr ceny a výkonu. Stylový je nový, ostrý design a sportovní černý interiér.

Velká fotogalerie ŠKODA Octavia RS 2,0 TSI

Prvním, námi testovaným vozem byla benzínová verze Škoda Octavia RS 2,0 TSI o výkonu 162 kW ve spojení se šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG. Údaje z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost 248 km/h dělají z nového eReSa nejrychlejší sériovou Octavii všech dob. Benzínová verze cenově začíná na 629.900 Kč.

Velká fotogalerie ŠKODA Octavia Combi RS 2,0 TDI

Druhým testovaným eReSem byla Škoda Octavia Combi RS 2,0 TDI o výkonu 135 kW ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Combík startuje na 664.900,- Kč a verze se vznětovým motorem mají ceny vždy o 10.000 Kč vyšší než benzinové verze. Na přání je za příplatek 50 000 Kč v nabídce také šestistupňová dvojspojková převodovka DSG.

SKODAHOME testuje

Náš test jsme nastavili do dvou rovin, výkon a spotřeba. Benzínová verze s převodovkou DSG nese po právu označení RS a jízdu s ní si řidič opravdu užije. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a auto si zachovává i komfortní odpružení pro běžnou jízdu. Horší to je se spotřebou, ale na druhou stranu, každá legrace něco stojí. Za to u naftové verze je spotřeba na prvním místě, při klidné jízdě, pět litrů je úžasná hodnota a výkon 135 kW není k zahození. Ale na druhou stranu výkonově na benzínovou verzi s převodovkou DSG nemá a trochu si říkáme, zda i zde je oprávněně uvedeno označení RS.

Oba vozy měly velmi příjemný interiér a k dispozici byly všechny komfortní a bezpečností asistenční systémy. Mezi volitelné bezpečnostní systémy patří Front Assistant s funkcí automatického nouzového brzdění, Lane Assistant pro udržování vozu v jízdním pruhu, multikolizní brzda s automatickým brzděním v případě nehody, Crew Protect Assistant pro zvýšení bezpečnosti posádky v situacích, hrozících nehodou a Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče). V případě nehody nejlepší možnou bezpečnost řidiče a posádky zajistí rozsáhlá sada pasivních bezpečnostních prvků, mimo jiné až devět airbagů.

Majitelé nových eReSek si mohou svá auta dále dovybavit adaptivním tempomatem ACA, který dodržuje odstup od vozu jedoucího vpředu. Nový Intelligent Light Assistant umožňuje automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světlomety. Automatic Parking Assistant podporuje řidiče při parkování a vyjíždění z parkovacího místa. Rozpoznávání dopravních značek v paketu Traveller Assistant informuje řidiče tím, že zobrazuje dopravní značky na displeji v přístrojovém štítu.

K dispozici je i velký výběr kol z lehkých slitin o rozměrech 17, 18 a 19 palců, navržená a vyvinutá speciálně pro model Octavia RS: Kola přesvědčí svým výrazným vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním provedením až do posledního detailu. V sériovém provedení jezdí nová Octavia RS na stříbrných 17palcových kolech z lehkých slitin Dorado, s pneumatikami o rozměru 225/45. Volitelně jsou k dispozici také dvě varianty 18palcových kol z lehkých slitin v designu Gemini a Pictoris – v obou případech s pneumatikami o rozměru 225/40. Typ Gemini je k dispozici ve dvou barvách: stříbrné a antracitové. Pro ty, kdo ocení extrémně sportovní kola, nabízí ŠKODA Originální příslušenství 19palcová kola Xtrem v černé barvě.

Závěrem jen jedna věta. Škoda Octavia RS 2,0 TSI o výkonu 162 kW ve spojení se šestistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG je nejrychlejší sériovou Octavii všech dob.