ŠKODA AUTO opět zvyšuje tempo růstu. Na mezinárodním autosalonu v Ženevě (od 4. do 16. března 2014) představí automobilka své produktové portfolio obohacené o nové varianty stávajících modelů. Vrcholem prezentace mladoboleslavské automobilky na březích Že

ŠKODA Auto v Ženevě

Ve světové premiéře představí značka svou nejprodávanější modelovou řadu v provedeních Octavia Scout s pohonem všech kol, Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn a také ve vrcholné výbavě Laurin & Klement. Kromě toho ŠKODA uvede tři nové sportovně laděné verze Monte Carlo, a sice pro modely Yeti, Rapid Spaceback a Citigo. Tímto automobilka vstupuje do další fáze dynamického rozvoje designu a nabídky svých modelů, který úspěšně nastartovala v uplynulých letech.

„ŠKODA udržuje růstový kurs,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osm nových nebo přepracovaných modelů v roce 2013 dokazuje sílu naší značky. Studie „ŠKODA VisionC“ je dalším krokem v designové evoluci, která tento náš růst dále posílí. V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku budeme v příštích letech produktovou nabídku dále obnovovat a rozšiřovat. Přitom chceme zachovat tradiční hodnoty značky ŠKODA, překvapovat pokrokovým designem a posilovat emocionální působení značky.“

Designová studie „ŠKODA VisionC“: Koncentrovaná dávka emocí

V Ženevě představená studie „ŠKODA VisionC“ ukazuje, jakým směrem se bude vyvíjet design značky. „ŠKODA AUTO se v minulých letech etablovala jako světový výrobce automobilů,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „Naše nároky na úroveň techniky, designu, funkčnosti a konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích za tu dobu vzrostly. Touto cestou půjdeme i nadále. Naše vozy budou výraznější, dynamičtější a přitažlivější.“

„ŠKODA VisionC“ je studie dynamického, elegantního pětidveřového kupé. Vůz zaujme expresivním designem, čistými liniemi a vyváženými proporcemi. Velkorysou nabídkou prostoru typickou pro vozy ŠKODA, alternativním pohonem na zemní plyn a vynikající aerodynamikou studie současně demonstruje nároky mladoboleslavské značky na funkčnost a ekologii.

Studií pětidveřového kupé navíc ŠKODA naznačuje, že uvažuje o rozšiřování své modelové palety novými směry. „‚ŠKODA VisionC’ je esencí emocionalizace naší značky a jasným signálem o jejím budoucím rozvoji,“ říká Eichhorn.

ŠKODA Octavia Scout: Univerzální automobil pro jakákoliv dobrodružství

Světovou premiéru v Ženevě slaví doposud nejlepší ŠKODA Octavia Scout. Nové vydání mladoboleslavského crossoveru mezigeneračně posouvá laťku nejen v oblasti designu, ale také jízdních vlastností i na horších površích, výkonnostních parametrů použitých motorů, trakce moderního systému pohonu všech kol či aplikace inovativní techniky. Vedle možnosti využití v širokém spektru provozních podmínek nabízí nová ŠKODA Octavia Scout samozřejmě také všechny kvality výchozího modelu Octavia Combi, tedy příkladnou funkčnost, vynikající nabídku prostoru, dobrý poměr ceny a nabízené hodnoty a moderní bezpečnostní a komfortní systémy.

ŠKODA Octavia Scout má jedinečný charakter a díky výraznému dobrodružnému vzhledu vypadá stejně dobře na silnici i v terénu. Základními vizuálními prvky jsou mohutný přední a zadní nárazník a plastové kryty po celém obvodu vozu. Světlá výška (171 mm) je oproti standardnímu modelu Octavia Combi zvýšená o 33 mm. Stejně jako v exteriéru jsou i v interiéru designové prvky specifické právě pro tuto verzi.

Za příkladné jízdní vlastnosti na silnici i mimo zpevněné cesty vděčí nová Octavia Scout víceprvkové zadní nápravě a modernímu pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. V porovnání s předchůdcem se může novinka pochlubit lepšími nájezdovými úhly a vyšší přípustnou hmotností přívěsu.

K dispozici jsou motory o výkonu až 135 kW – dva naftové a jeden benzinový. V porovnání s předchozím modelem klesly hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva v průměru o 20 %.

ŠKODA Octavia G-TEC: Cenově dostupný alternativní pohon

Ve světové premiéře se v Ženevě představuje také nová ŠKODA Octavia G-TEC – první sériová Octavia s pohonem na zemní plyn. „ŠKODA při vývoji svých vozů důsledně dbá na snižování spotřeby a emisí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje a designu. Nová Octavia G-TEC je důležitým milníkem a obohacením nabídky ekologických a současně cenově dostupných modelů značky ŠKODA.

ŠKODA Octavia G-TEC vyniká dojezdem až 1 330 km. Její motor 1,4 TSI/81 kW je schopný spalovat dva různé druhy paliva – konkrétně zemní plyn a benzin. Dvě nádrže naplněné stlačeným zemním plynem vystačí na vzdálenost 410 km. Po vyprázdnění plynových nádrží se provoz automaticky přepne na benzin, na který ujede Octavia G-TEC dalších až 920 km. Vůz je standardně vybaven ekologickým paketem Green tec, který zahrnuje systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Spotřeba plynu činí 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, což odpovídá emisím pouze 97 g CO2 na kilometr.

Ekologický pohon na CNG (Compressed Natural Gas – stlačený zemní plyn) je k dispozici jak pro model Octavia, tak i pro model Octavia Combi. Od konce roku 2011 nabízí ŠKODA AUTO variantu s pohonem na zemní plyn pro městský model Citigo. Octavia je tak druhým vozem značky určeným pro provoz na CNG.

Pohon na zemní plyn je pro značku ŠKODA důležitým pilířem rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje. Spolu se zmíněnými modely na CNG tvoří vrchol nabídky ekologických automobilů ŠKODA varianty GreenLine, zaměřené na dosažení co nejnižší spotřeby paliva a tím i hodnot emisí CO2 při zachování komfortu, dynamiky a přepravní kapacity. V současné době má mladoboleslavská automobilka v nabídce 97 modelů dosahujících emisí CO2 pod 120 g/km, 17 z nich dokonce s hodnotami pod 100 g/km.

ŠKODA Octavia Laurin & Klement: Vrcholná elegance

Debut v Ženevě slaví také vrcholné provedení modelů ŠKODA Octavia a Octavia Combi. Jeho přídomek L&K odkazuje na zakladatele české značky, pány Václava Laurina a Václava Klementa.

Výbava exkluzivní verze mimo jiné zahrnuje 18″ kola z lehké slitiny, bi-xenonové světlomety s LED světly pro denní svícení a sdružené zadní svítilny s LED technikou. V interiéru zaujmou sedadla z kůže a Alcantary v exkluzivním hnědém provedení, dekorační lišty ve specifickém designu, Sound System CANTON nebo kůží obšitý čtyřramenný multifunkční volant.

Nová Octavia L&K nabízí výběr ze tří výkonných agregátů: benzinového 1,8 TSI/132 kW a dvou vznětových 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/135 kW. Motory 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/110 kW jsou volitelně k dispozici s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG. Zájemci o pohon všech kol mají na výběr mezi motorem 1,8 TSI s šestistupňovým ústrojím DSG a agregátem 2,0 TDI/110 kW s manuální převodovkou o shodném počtu stupňů. Ve druhé polovině roku 2014 bude uvedena i vrcholná motorizace 2,0 TDI/135 kW v kombinaci se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

ŠKODA Monte Carlo: Rodina modelů se sportovním designem má nyní pět členů

Pro příznivce sportovně střiženého designu ŠKODA AUTO do Ženevy přivezla hned tři nové modely Monte Carlo. Poprvé tak automobilka prezentuje tuto designovou linii v řadách Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Společně s modely Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo, nabízenými již dříve, tak nyní tato sportovně-designová rodina čítá rovných pět členů.

Ženevské novinky z řady Monte Carlo zaujmou černými koly z lehké slitiny ve velikostech 15″ až 17″, paketem SunSet s vyšším stupněm tónování skel od B sloupku dozadu a výraznými černými designovými prvky jako maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, stejně jako černým provedením předních světlometů a mlhovek. Pro modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo je charakteristická rovněž černá střecha. V interiéru těchto sportovně laděných modelů najdeme mimo jiné kožený volant s červeným obšitím, černý interiér a sportovní sedadla se specifickým vzorem látkových potahů.

Dynamicky pojaté modely Monte Carlo odkazují na úspěchy mladoboleslavského výrobce v motoristickém sportu. Česká automobilka patří ke značkám s nejdelší sportovní tradicí vůbec. Dosáhla mnoha vítězství na mezinárodních závodních tratích, mimo jiné právě v Monte Carlu. Rok 2013 byl jedním z nejúspěšnějších ve sportovní historii značky ŠKODA, korunovaným vítězstvím v mistrovství Evropy v automobilových soutěžích, v Asijsko-Pacifickém mistrovství, v mistrovství Jižní Ameriky a šesti dalšími tituly v národních mistrovstvích.