Škoda Octavia VRS 2,0 TDI PPD – combi pro sprint

Obliba domácí značky s okřídleným šípem ve znaku na naší tuningové scéně je veliká. Zvláště model Octávie tomu přímo vybízí, i když verze combi spíše pasuje k rodinnému, než tuningovému účelu.

ŠKODA Octavia Combi

Lukáš začínal jezdit se škodovkou, pak vystřídal několik dalších značek, aby se následně vrátil opět k vozu Škoda Octavia Combi. Tu si upravil i přes námitky manželky k obrazu svému.

Ač se dříve říkalo „nafta patří do kamen“, velmi oblíbeným motorem u koncernových vozů VW je právě dvoulitr TDI.  Po chipu u DISELPOWER se může motor pyšnit těmito údaji: 230 PS, 500NM, max 250 km/hod. K těmto údajům napomáhá i vzduchový filtr od KN a kompletní nerezový sportovní výfuk.

K přenesení výkonu na vozovku napomáhá sportovní plně stavitelný podvozek FK Automotive, který je nastaven -80 přední a -70 zadní náprava. Vše doplňuje sportovní stabilizátor. Černá matová kola Zenith 7,5“ x 18“ ET51 s podložkami 20mm jsou obuty do Michelin Pilot Sport 225/40R18. Nezapomeňme ani na brzdy. O zatavení se starají kotouče od firmy Zimmermann 312 mm / 286 mm a keramické destičky.

Karoserie zůstala v sériové podobě a pouze ji doplnily černě lakované díly z BT designe ( lízátko pod přední nárazník, kryty prahů, zadní difuzor). Přední nárazník je ještě doplněn o denní svícení firmy Milotec. V interiéru přibyly pouze funkční přídavné budíky na tlak turba, teplotu oleje a voltmetr.

Lukášovi se líbí německý styl, a je hrdý, že se objevil na stránkách tuningsuche.de. Závěrem snad již jen, že největším kritikem byla jednoznačně manželka. Nelíbilo se jí, že auto poskakuje … a tak dostala dvojkovou Fabii Sportline, a je klid.