Po dvoutýdenní celozávodní dovolené běží výroba ve všech třech českých výrobních lokalitách společnosti ŠKODA AUTO opět na plné obrátky. Kromě nezbytných modernizačních prací využil výrobce výrobní pauzu hlavně k přípravě výroby nové generace modelu ŠKODA

Nový model ŠKODA Fabia

S novou generací modelu ŠKODA Fabia bude automobilka již za několik málo týdnů pokračovat v největší modelové ofenzivě v historii firmy. „Pro novou Fabii platí víc než kdy dřív: Malý vůz, velká technika,“ říká vedoucí výroby vozů Marek Jancák. „Odpovídajícím způsobem jsme především rozšířili a technicky vybavili důležité úseky v montážní hale M1 v Mladé Boleslavi,“ říká Jancák. Pro výrobu modelu Fabia tak vzniklo nové, vysoce moderní zařízení na konfiguraci nových asistenčních systémů. Také lakovna byla v některých svých částech modernizována. Během celozávodní dovolené bylo jen v Mladé Boleslavi do prací zapojeno celkem 40 firem specializovaných na výrobní technologie.

Těžištěm opatření byla dále integrace nových motorů, určených pro model Fabia, do výrobních procesů. Tento malý vůz dostane zcela novou paletu motorů a stane se nejekologičtějším a nejúspornějším modelem řady Fabia všech dob. Spotřeba paliva bude oproti předchůdci až o 17 procent nižší. Nové agregáty pro řadu Fabia (čtyři benzinové, tři dieselové) splňují emisní normu EU 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

ŠKODA Octavia a Rapid

Také na druhé montážní lince v hlavním závodě ŠKODA AUTO proběhla celá řada optimalizačních opatření. V hale M13 vyrábí ŠKODA modely řad Octavia a Rapid. Mimo jiné zde byla rozšířena kapacita výroby v oblasti asistenčních systémů vozidel.

ŠKODA AUTO Kvasiny a Vrchlabí

Výrazně kupředu pokročily také práce v závodech ŠKODA AUTO Kvasiny a Vrchlabí. V Kvasinách momentálně vzniká nová svařovna. Její dokončení a s tím spojená opatření v oblasti infrastruktury patří k nejvyšším prioritám společnosti ŠKODA AUTO. Závod Vrchlabí využil dobu prázdnin hlavně na údržbové práce na výrobě převodovek DQ 200.

Celkově realizovala ŠKODA AUTO během celozávodní dovolené ve všech třech českých závodech (Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí) přibližně 100 jednotlivých projektů, podílelo se na nich asi 90 firem.

Kromě toho pokračovaly finální práce na novém testovacím centru motorů ŠKODA v Česaně v Mladé Boleslavi. Již od června zde probíhá zkušební provoz, plné uvedení do provozu proběhne začátkem září 2014. Do odpovídajícího rozšíření svého stávajícího technologického a vývojového centra investuje výrobce spolu s koncernem Volkswagen více než 34 milionů Euro. Jedná se v současné době o jednu z největších vývojových investic soukromé firmy v České republice.