ŠKODA – Laurin & Klement 110 – Abrex 1:43

Firma Abrex v reedici přišla na trh s modelem vozu Laurin & Klement – Škoda 110 z roku 1927. Zákazník si může vybrat ze tří typů karoserie v šesti barevných odstínech, což celkem představuje 12 verzí.

Škoda  – L & K 110

ŠKODA – Laurin & Klement  110 byl osobní automobil, který od roku 1925 vyráběla v Mladé Boleslavi automobilka Laurin & Klement a od června 1925 přejmenovaná na automobilku Škoda. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec uložený vpředu a poháněl zadní kola. Vrtání bylo 72 mm a zdvih 110 mm. Vyrábělo se 10 sérií, první a druhá měly objem 1791 cm3 a výkon 18 kW, maximální rychlost byla 80 km/h. Od třetí série (od r. 1926) byl použit motor o objemu 1944 cm3 s výkonem 22 kW a maximální rychlostí 85 km/h. V roce 1929 byl vůz nahrazen modelem 4 R a stodesítek se vyrobilo 2.985 kusů.

Abrex

Firma Abrex je hlavním výrobcem modelů s okřídleným šípem ve znaku, které na trh dodává hned v několika měřítkách. Nejrozšířenějším je 1:43, kde zájemci naleznou více jak tři desítky modelů s okřídleným šípem ve znaku. Dalším měřítkem jsou osmnáctiny, kde jsou modely zpracovány až do nejmenších detailů.  U měřítka 1:24 naleznete již otevírací dveře a kapoty. Nejmenšími modely, které firma vyrábí,  jsou v měřítku 1:72.

SKODAHOME.cz známkuje

Za výběr modelu musíme Abrex pochválit, jedná se přelomový vůz Škoda – Laurin & Klement typ 110, který se začal vyrábět v roce 1925 a je jedním z posledních „Laurinek“ a zároveň jedna z prvních „Škodovek“. Velmi kladně hodnotíme i tři karosářské varianty, které s šesticí barev dávají zákazníkovi velký výběr.

Věrnost s originálem je výborná a stejné ocenění si zaslouží propracované detaily. Jen nám na loukotích kol chybí barva dřeva a proto modelu dáváme jedna méně a myslíme si, že by ho měl mít ve vitríně každý milovník vozů s okřídleným šípem ve znaku jako vzpomínku na mechanika Václava Laurina a knihkupce Václava Klementa. A cena 595,-Kč je sice vyšší než byly zákazníci zvyklí, ale z našeho pohledu odpovídá kvalitě modelu.