ŠKODA AUTO vyrobila v letošním roce ve svých českých závodech již 1,5 milionu komponentů (motorů a převodovek), tedy více než kdykoli předtím v jednom roce. V dosavadním průběhu roku bylo ve výrobních závodech v Mladé Boleslavi a Vrchlabí vyrobeno 533.000

ŠKODA AUTO

„Vývoj a výroba komponentů ve ŠKODA AUTO je důležitým pilířem naší globální výrobní sítě,“ říká Frank Engel, vedoucí Výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO. „Rekordní počet 1,5 milionu motorů a převodovek, vyrobených v letošním roce, podtrhuje výkonnost této oblasti a vysokou odbornost našich zaměstnanců. Jako důležitá součást ‚Center of Excellence’ koncernu Volkswagen bude výroba komponentů v rámci Růstové strategie koncernu a značky dále růst,“ dodává Engel.

ŠKODA chce růst v celosvětovém měřítku

Již v nedávné minulosti automobilka výrobu agregátů a převodovek postupně rozšiřovala. „ŠKODA chce růst v celosvětovém měřítku. Na to jsme připraveni,“ říká Engel. V polovině roku 2014 rozšířila automobilka výrobu v Mladé Boleslavi o nové tříválcové zážehové motory řady EA 211 (1,0 MPI o výkonu 44 a 55 kW). Z této rodiny agregátů vyrábí ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi navíc i benzinové motory 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI. Agregáty 1,2 HTP a 1,2 TSI řady EA 111 se v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO vyrábějí už od roku 2001, resp. 2009. Na počátku května letošního roku vyrobila ŠKODA třímiliontý motor 1,2 HTP.

Volkswagen, Seat a Audi

Důležitou součástí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO je výroba převodovek. Závod ve Vrchlabí vyrobil v listopadu 500 000. dvouspojkovou převodovku DQ 200. Moderní dvouspojková přímo řazená převodovka se v podkrkonošském závodě vyrábí už téměř dva roky a využití nachází jak ve vozech značky ŠKODA, tak v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi. Do zahájení výroby převodovek DSG investovala česká automobilka spolu s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů eur. ŠKODA navíc v mladoboleslavském závodě vyrábí mechanické převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100.

V následujících letech chce ŠKODA AUTO svou kompetenci pro vývoj a výrobu agregátů dále rozšiřovat. Na počátku září letošního roku bylo v Mladé Boleslavi do provozu uvedeno nové zkušební a vývojové Motorové centrum. Jen do Motorového centra investovala automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů eur a v současnosti je to tak jedna z největších vývojových investic soukromého podniku v České republice.

ŠKODA AUTO je jedním z nejstarších výrobců vozidlových motorů a převodovek. Již před 115 lety – v roce 1899 – vybavili zakladatelé továrny Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil pak poháněly takzvanou Motocykletu.

Pilířem výroby motorů a převodovek ve ŠKODA AUTO je i vlastní slévárna a kovárna. V březnu letošního roku oslavil tento provoz své 50. jubileum.

Milníky výroby komponentů značky ŠKODA pro koncern Volkswagen:

1997
› Zahájení výroby motoru 1,0 MPI/37 kW (50 k)
2001
› Zahájení výroby motoru 1,2 HTP (EA 111) v Mladé Boleslavi
2009
› Zahájení výroby motoru 1,2 TSI (EA 111) in Mladá Boleslav
2012
› Položení základního kamene nového Motorového centra v Mladé Boleslavi
› Zahájení výroby motorů 1,2 TSI a 1,4 TSI (EA211) v Mladé Boleslavi
› Zahájení výroby dvouspojkové převodovky DQ 200 ve Vrchlabí
2014
› Zahájení výroby motoru 1,6 MPI (EA 211) in Mladá Boleslav
› ŠKODA AUTO vyrobila třímiliontý motor 1,2 HTP (EA 111)
› Zahájení výroby motoru 1,0 MPI (EA 211)
› Otevření nového Motorového centra ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi
› Závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí vyrobil 500.000. dvouspojkovou převodovku DQ 200
› ŠKODA AUTO poprvé vyrobila 1,5 milionu motorů a převodovek za jeden rok